Inlägg från: Anonym (Mm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mm)

För mycket skärmtid?

Från en mamma till en annan. Jag hamnade i samma träsk efter en period med mycket vab. Hade väldigt begränsat mwd skärmtid och sedan hamnade vi i tv innan frukost och sen mitt på dan och sen vid matlagning. Men allt tjat som kom med det gjorde att det kostade mer än det smakade. Finns inget som dränerar en på energi som tjat och gnäll. Såg mig själv utifrån en morgon och tänkte är det verkligen så här jag vill ha det?

Jag såg till att allt hon kan och vill leka med själv blev lätt att komma åt. Duplot står på golvet. Pysselgrejer finns på bord i hennes höjd så hon kommer åt. Böckerna ligger i låda på golvet. Hon har väldigt många alternativ för egen lek. Har också sett till att snappa upp det hon gillar och uppmuntrat och underlättat det. Tjatet var ju döden i början men ju mer hon lekte själv desto bättre blev det.

Du behöver inte vara en duktig mamma och dra igång en massa. Men hjälp ditt barn att använda sin kreativitet och utveckla sin fantasi. Det kräver att du stålsätter dig ett tag den närmsta tiden men sedan går det över.

Svar på tråden För mycket skärmtid?