För mycket skärmtid?
Hej!
Jag brukar inte svara i trådar här men kände att jag ville göra ett undantag. Jag tycker du låter som en fantastisk mamma och tycker att du självklart inte ska behöva känna dåligt samvete över din dotter!
Jag har två barn som är 3 och 6 år, och de har också fått titta mer på tv än vanligt den här hösten under långa vabbdagar. Jag känner som du annars att jag inte vill att de kollar för mycket, men man måste kunna få ta en stund för sig själv också! Du som dessutom har en liten bebis att ta hand om, jag är superimponerad att du får ihop det så bra som du gör!
Jag tänker att det är i alla de andra stunderna ni har tillsammans som du grundlägger en vana hos henne, en vana att göra annat än att kolla på tv, och att de stunderna blir ännu bättre av att du får möjlighet till en paus emellanåt.
Mina barn har också ?tjatat? mer om att få kolla under perioder då det blivit mycket tv, men jag tycker det har gått fint att vända tillbaka det igen, kanske just för att jag också känner att vi har andra vanor att falla tillbaka på och det är mycket annat som lockar dem. Så tycker jag det låter som att det är med dig och din dotter med så jag tycker inte du ska vara orolig! Snart är bebisen större och vädret bättre och då tror jag dina dagar kommer se helt annorlunda ut. Ta hand om dig så länge!