dags att vara hård tillbaka mot biomammor
Glinda från Oz skrev 2021-12-12 12:16:10 följande:
Biomamman bör inte snacka skit om pappans nya framför barnen eller försvåra umgänget med pappan mer än så behöver hon inte göra. Du är en vuxen människa och kan inte kräva att andra ska stötta dig särskilt inte barnens mamma. Barnens uppfostran har du inte med att göra överhuvudtaget, helt ärligt låter det som att du försöker ta över mammarollen.
Om jag som bonusmamman blir ständigt motarbetat av biomamman, vem bär ansvaret då?
Är inte det viktigt att biomamman gör sitt jobb och ser till att barnet kan anpassa sig bäst till sin nya situation? Tänk att bonusmamman och barnet bor under samma tak då och då och visst! ..... pappan är den som bär det yttersta ansvaret för att "sy ihop" tillvaron mellan de familjemedlemmar som bor under samma tak som han, dvs. hans nya och hans ungar, men att biomamman har inget som helst ansvar ställer jag mig frågande till.
Självklart kan biomamman avstå en sådan lösning med hänvisning till att det är endast hennes, pappas och det gemensamma barnets angelägenhet, men då skiter hon ju i hur relationen mellan hennes unge och den kvinnan som har hand om hennes barn (kanske flera gånger i månaden eller t.o.m. 180 dagar om året) faktiskt ser ut.
Så kan man också tänka, men om biomamman har rätt i att strunta i det, desto större rätt har en bonusmamman, då ungen är ju inte ens hennes och definitivt inte hennes ansvar öh.