dags att vara hård tillbaka mot biomammor
Mamman (det heter mamma, inte biomamma) har inget ansvar över hennes ex nya partner och hennes relation till barnen överhuvudtaget. Det är 100% den nya partnerns och pappans ansvar. 100%. Och nej, mamman behöver inte lyssna på något som den nya säger för hon har ingen som helst talan i barnets uppfostran eller dess liv. 0.
Och nej, jag är varken skild eller separerad och mina barn har inte och har aldrig haft en ?styvförälder? så håll tillbaka anklagelserna om att vara en bitter ?biomamma?. Jag är dock oerhört på pantade kvinnor som blir tillsammans med män med ungar sen tidigare och sen klagar över sagda ungar och situationen i sin helhet, och dessutom tror att de har någon talan i något. Det har de inte. Och ja, man vet att relationer kan spricka när man skaffar barn men man skaffar barn med 1 person - inte med alla eventuella kommande flickvänner till denne och dessa har aldrig och kommer aldrig ha en föräldraroll i barnets liv. De är just den nya partnern inget annat. Den nya partnern som ska lära sig leva i situationen att det finns barn inblandat. Det är hennes ansvar att anpassa sig och farsans ansvar att stötta henne i den anpassningen.