Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

dags att vara hård tillbaka mot biomammor

Ja jag håller med om allt. Däremot känner jag inte igen att det främst skulle vara biomammorna som ställer till problem, inte vill skapa relationer etc.

Det brukar enligt min erfarenhet istället vara nya bonusmammor som känner sig oerhört hotade av mannens förflutna och det band ett genensam barn skapar och kämpar med näbbar och klor för att skapa en tillvaro dör man ska låtsas att biomamman knappt finns. De blir upprörda om barnet vill visa sitt rum hos pappa, eller om barnet vill ha en bild på mamma och pappa i sitt rum etc etc.

• Drottningen1970
    Jemp skrev 2021-12-11 22:15:06 följande:

Nu brukar ju kritiken snarare ges mot bonusföräldrar som vill ha bort/begränsa barnens umgänge med deras partner...

Varför i allsin dar är det mammans roll att anpassa sig efter bonusmamman på pappans sida?

Ts säger väl inte att biomamma ska anpassa sin tillvaro utifrån bonusmamman. Ts säger att det vore bra om biomamma kan vara behjälplig i att förstå barnet så att relationen mellan barn och bonusmor ska bli så bra som möjligt. Självklart har även pappa detta ansvar, men det är väl inte ovanligt att mamma och pappa sitter med lite olika pusselbitar och känner sitt barn på olika sätt. Varför skulle man som normalt förälder som sätter sitt barns bästa före sitt ego inte vilja göra det? Inte som en tjänst till pappa eller bonusmor utan för att det gagnar BARNET.
Svar på tråden dags att vara hård tillbaka mot biomammor