Inlägg från: Anonym (dollar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dollar)

Skulder

Anonym (Vill inte ha såhär) skrev 2021-12-10 09:33:36 följande:
    Eftersom mina utgifter på skulderna idag är på 3200 varje månad kommer dom sänkas och tanken är då att splittra på den tusenlappen och lägger 500 extra på lånet och spara resten för jag vill ha ett sparande i fall, om jag skaffar bil den går sönder, tandläkare, saker åt barnen ex.
    Men alltså ... vad TJÄNAR du?

Du klarar av att betala 3200 i månaden idag? 2200 är ju en tusenlapp mindre.

130000 är inget stort lån för en person i Sverige idag, år 2021. Avbetalt om senast sex år dessutom, om du inte betalar av snabbare.

Vad är du stressad över?

Du kan ju låta bli att ta fler lån men 130000 i lån är ju inte särskilt mycket och klarar du av 2200 i månaden så klarar du ju av det.
  • Anonym (dollar)
    Anonym (Vill inte ha såhär) skrev 2021-12-10 12:37:14 följande:
    Min lön är på 27000 kr.

Jag vill inte ha skulder och flera av dessa skulder jag skaffat är helt onödiga nu när jag kollar tillbaka. Detta år har jag försökt få ordning på ekonomin , skulle bli sambo och han hade bil tex så har inte haft behov av en egen bil, men sen drog han och nu står jag här tyvärr.

Fler lån vill jag verkligen inte ha! Jag hade hellre lagt dom här 2-3000 på barnen istället.
    Alltså, det är bara 130000. Du har en hyfsat bra lön.

130 papp för att starta ett nytt liv med möbler, bil och allt annat är ju ingenting i det stora hela.

Lite stupid-money har du bränt och det är väl bra om du inte drar på dig mer skulder men livet går vidare.
  • Anonym (dollar)
    Anonym (Vill inte ha såhär) skrev 2021-12-10 12:57:25 följande:
    130000 är för båda bilen (räknar på att den kostar runt 30000) och för att sätta ihop mina skulder/lån som är på 100 000. Hittar jag en bil för säg 20000 så är tanken att dom resterande 10000 åker tillbaka på lånet.

Mina möbler jag har hemma är liksom standard ikea så inget märkvärdigt och jag tror tyvärr inte det har mycket värde på marknaden då jag har husdjur. Jag har inte överflöd av möbler.
    Ditt problem framöver kommer snarast att vara att en bil för 30000 i grund och botten är en rätt skrotig bil som kommer att kräva en massa reparationer

Spara ihop pengar till kommande rep på bilen så du slipper ta paniklån då.
Svar på tråden Skulder