Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Skuldsanering.

En betalningsanmärkning försvinner 3 år efter den först dök upp.

Förhoppningsvis har man lärt sig läxan efter skuldsanering så man per automatik inte längre tycker att det är värt att missköta ekonomin igen. Under tiden med skuldsanering har man ju ändå haft en fungerande ekonomi och sett att det går alldeles utmärkt att leva enligt budget och faktiskt ha råd ändå att köpa det man behöver och att spara pengar till det något dyrare. Samt lärt sig inse att man inte behöver allt man trodde sig vara i akut behov av..

Kliar det i fingrarna att sätta sprätt på pengarna igen efter avslutad sanering så behöver man kanske fortsatt hjälp med ekonomin på olika sätt.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Rådvill) skrev 2021-12-05 13:10:21 följande:

Tack för råden. Men ha en fungerande ekonomi under skuldsanering, och dessutom spara pengar var lite naivt, och om du har eller haft skuldsanering och lyckades spara pengar så har du helt enkelt betalat för lite.

Har snart klarat av min och det har varit otroligt tufft.

Fast det går... Resterande räkningar och utgifter är ju mitt eget ansvar och hittar jag möjligheter till att sänka mina levnadskostnader under tiden så kan jag ju både betala mer och spara. Sparandet handlar ju inte om tusenlappar utan kanske mer 50-100 spänn i månaden som kan göra stor skillnad i slutändan. Jag har haft skuldsanering och visst var det tufft men inte omöjligt. Jag kunde leva någorlunda hyggligt ändå och använde tiden till att reflektera över min ekonomi i det stora hela och gjorde det jag kunde för att få pengarna att räcka så långt som möjligt. En hundralapp här och där gav många möjligheter.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Rådvill) skrev 2021-12-05 13:36:02 följande:

Stort grattis till att du klarade av det :) Fick du en betalningsanmärkning direkt efter avslutad skuldsanering som jag hört ryktas om ?

Vem frågar du?
Svar på tråden Skuldsanering.