Inlägg från: Anonym (Rakt på sak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rakt på sak)

Skuldsanering.

Betalningsanmärkningar tar olika tid, det finns faktiskt ingen fast regel där har Kf berättat för mig.

Hur man klarar sig från att hamna där igen? Se till att inkomsterna är högre än utgifterna, ta ALDRIG sms-lån eller liknande, se till att spara ihop en buffert, fundera på vad man lägger pengarna på förutom hyra, el, mat osv, se över onödiga utgifter och inte dra på sig nya, helt enkelt ett sunt ekonomiskt tänk.

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Fri) skrev 2021-12-05 13:08:07 följande:
    Regeln säger 3 år efter att den uppkom. MEN, efter 3 år så kan den förnyas om den inte är betald. Då blir det ytterligare 3 år. betalas den innan den förnyas igen så försvinner den vid det slutdatumet.

Jag hade 2 anmärkningar, den ena var satt för 2 år sedan och den andra för 1 år sedan. Jag betalade av båda samtidigt, så den första försvann efter 1 år (eftersom jag haft den i 2 år) och den andra försvann efter 2 år (eftersom jag haft den i 1 år).
    Till mig sa de att det är upp till de olika företagen när de vill ta bort dem, så det borde alltså kunna ta kortare tid än tre år, men det är lika bra att räkna med tre år så är man på den säkra sidan. Och ja, det är så klart ett måste att skulden är betald först :)
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Rådvill) skrev 2021-12-05 13:10:21 följande:

Tack för råden. Men ha en fungerande ekonomi under skuldsanering, och dessutom spara pengar var lite naivt, och om du har eller haft skuldsanering och lyckades spara pengar så har du helt enkelt betalat för lite.

Har snart klarat av min och det har varit otroligt tufft.

EFTER så klart. Det var ju det du frågade efter.
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Rådvill) skrev 2021-12-05 13:19:14 följande:

Läs ditt inlägg du skrev igen. Det framgår väldigt TYDLIGT att du beskrev perioden under skuldsaneringen. Men ibland blir det fel helt enkelt :)

Om du pratar med mig så får du läsa igen för det står ingenting om att det skulle vara under tiden, eller så blandar du ihop vem som sagt vad.
Svar på tråden Skuldsanering.