Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:26:25 följande:
    Jag behåller kläderna på när jag äter 

Barnet får äta men att hon måste göra det just där utan minnsta försök att skyla sig 
    Fast barnet äter väl också med kläderna på.
    Sluta bröstglo istället.
  • Nomanisanisland
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:49:03 följande:
    Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
    Vet inte hur du ammar, men det sker ganska sällan genom att man slänger upp tuttar i plural på bordet. Behöver du glasögon kanske?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kantarell) skrev 2021-12-07 16:25:04 följande:
    En absolut majoritet ammar inte på restaurang, en absolut minoritet ska nödtvunget visa brösten.

Varför ska en absolut majoritet stanna hemma så en absolut minoritet ska få bete sig på ett sätt som kan uppfattas obehagligt/osmakligt/whatever.
    Du framstår som en smula fixerad, ägna dig åt din mat och ditt sällskap istället för att sitta och glo på främmande kvinnors bröst.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 18:32:58 följande:
    Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
    Det är det väl visst. Låt bli att stirra på främmande människors kroppsdelar och bete dig som folk så slipper du störa dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (...) skrev 2021-12-20 00:50:36 följande:

Varför vill man pracka på omgivningen sina pattar? Varför blir man förbannad för att omgivningen reagerar? Sluta ofreda folk! Vet hut förfan!

Vilket trams. Det är ju bara att låta bli att bröstglo.
  • Nomanisanisland
    Anonym skrev 2021-12-26 00:00:53 följande:
    Håller med
    Aldrig att jag jag knölar in mig i en folkhop och sätter mig och diar ungen. Och det är för barnets skull. Barnet behöver lugn och ro.
    Om du diar ungen får man förstå att folk tittar, om ungen diar dig är det inte mycket att bråka om.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?