Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Dilemma

Ingen kommer att ta bilarna. Däremot kommer du uppmanas att sälja bilarna för att leva på pengarna om du inte har särskilda skäl till att behöva bil. Sen när dessa pengar är slut så får du försörjningsstöd.

• Drottningen1970
    Anonym (Fan) skrev 2021-12-01 17:14:23 följande:

Beklagar, men innan du målar fan på väggen så kan du kontakta klarna och berätta hur det ligger till. De kan säkert ge fig en plan.

Är det annat du är orolig för så har varje kommun en konsumentrådgivare som är gratis att gå till. Denne kan hjälpa dig med en budget, berätta vad du ska tänka på osv.

Och som i lyxfällan så är det allra viktigaste att betala tak över huvudet.

Du får gå till socialen och se om de kan ge dig pengar till hyran och annat nödvändigt.

Det tar tid innan du blir vräkt. Jag låg efter 4 månader under en kris och det löste sig. Jag har legat back en halv miljon.

Kan du inte jobba eller sysselsätta dig alls?

Självklart är hyran prioriterad före att behålla bilarna.
  • Drottningen1970
    AccerSwe skrev 2021-12-01 18:11:24 följande:

Eftersom jag står på lånen så är jag ägare ????

Då får du förklara för din bror hur läget är så att han får lösa det på annat sätt. Du kan knappast riskera vräkning för att han ska kunna ha bil, det inser han nog om han har minsta förstånd. För att du inser det får man väl hoppas. Bilarna måste bort från ditt namn omedelbart.
Svar på tråden Dilemma