Nu vet jag ju inte var du bor men jag är lärare och vår kommun skriker efter vikarier. Ring runt till olika skolor/förskolor så skulle du, i alla fall i min kommun, kunna få jobb redan innan du har papper från belastningsregistret (beställ ett sådant på polisens hemsida)! Men sök alla jobb du kan hitta! Kolla även facebook/sätt upp lappar på din lokala mataffär om att du kan passa barn, gå ut med hundar, skotta snö. Om du nu klarar dessa grejer...
Är du ensam?
Hör av dig till Klarna (samt till ev fler ställen du har krediter på) och lägg upp en avbetalningsplan. De kan säker vara tillmötesgående.
Se till att sin bror står som ägare på bilarna!
Kontakta din kommuns ekonomiska rådgivare för att få stöd och hjälp.
Hör av dig till socialen och se på vilket sätt de, eventuellt, kan hjälpa dig.
Kan även vara bra att prata med din hyresvärd så de vet läget, de kanske också kan lägga upp en betalningsplan/skjuta på hyran.
Jag hade i och för sig mailat till alla. Gillar inte att prata i telefon och tycker om att ha skriftliga svar. Några kommer kunna hjälpa dig, andra inte, men att ha svart på vitt att du verkligen försökt gynnar dig!
Se över om du har något hemma du kan sälja! Kläder, möbler, lampor, tavlor- vad som.
Kolla igenom vad som finns i matväg hemma, använd allt! Gör soppor, grytor, omelett, gröt etc.
Lycka till!!!