Är gravid, mår skit inför abort
Först och främst vill jag ge dig massa styrkekramar och skriva att det i slutändan kommer bli bra.
Jag gjorde abort i vecka 6-7, valde att vara på klinik då jag bodde hemma hos mina föräldrar och ingen fick veta vad jag skulle genomgå. Kändes väldigt tryggt för min del att vara på mottagningen för jag hade så jäkla ont så att jag skrek i flera timmar, vill absolut inte skrämma dig men det är bra att du kanske får läsa om flera som har gjort. Jag vågade knappt läsa och visste inget i princip så jag var totalt oförberedd. På mottagningen fick jag två morfinsprutor, hade jag varit hemma så hade det inte gått för min del.
Jag tog tabletterna kl 7 på morgonen och började blöda efter kl 13, det dröjde för min del innan allt kom ut. När jag väl började blöda så avtog smärtan mer och mer, åkte ifrån mottagningen ca kl 17 och mådde ok. Nästa dag mådde jag bra och några dagar efter hade jag glömt allt, kändes lättare och jag tog rätt beslut. Ångrar mig inte en sekund för aborten. Hade jag dock vetat att man kan göra kirurgisk abort hade jag valt det men vi är olika och väljer det som passar en. Jag var bara rädd och ville göra det så fort som möjligt så jag tog det som erbjöds direkt.
Hur som helst som hoppas jag att allt går smidigt för dig och att du snart mår bättre.