Är gravid, mår skit inför abort
Jag är 26 år, har en relation sen 3,5 år tillbaka och studerar för tillfället. Mensen har varit sen i några dagar så tog gravtest som visade positivt, ringde abortmottagning direkt och de info mig att jag var 4-5 veckor gravid. Har fått en tid hos gyn nästa vecka. Mår skitdåligt, vet att abort är det enda rätta då omständigheterna inte är rätt och min pojkvän tidigare uttryckt att han inte är redo för det. Inte jag heller, jag vill inte skaffa barn när jag inte kan ge barnet en stabil och trygg uppväxt då jag inte har en fast tjänst osv. Så jag vet att abort är det rätta, men är SÅ rädd för att gå igenom det. Har inte berättat för min pojkvän att jag plussat, vi bor inte ihop och haft en en tuff period senaste veckorna där han varit osäker på hans känslor osv.Brottas med tankar hur jag ska gå igenom den här aborten, barnmorskan jag pratade med sa att det är mest vanligt att genomföra den mediciniska aborten hemma med stöd från partner/vän. Jag vet inte hur mycket stöd min partner skulle vara att ha där hemma när jag går igenom det. Inga föräldrar med i bilden som kan vara där o stötta. Jag funderade därför först på att göra aborten på klinik så att jag inte är ensam. Men barnmorskan sa att det skulle dröja ytterligare en vecka om jag vill göra aborten på kliniken, och att jag skulle vara längre gången då. Jag vill avsluta grav. så fort som möjligt, inbillar mig att det gör mindre ont osv ju tidigare gången jag är. Så efter att jag pratat med henne så lutar det mer åt att göra aborten hemma. Är i stort behov av stöttning från er, ska jag berätta för min partner att jag är gravid? och ni som gjort medicinisk abort tidigt i vecka 5-6, snälla berätta hur var det? gjorde det jätteont trots ipren/alvedon och störtblödde ni halva dagen och såg/hörde hur fostret stöttes ut i toan? känner sån skam att jag är 26 år och går igenom detta, min pojkvän är känslomässigt av den kallare typen även om han varit varm och omtänksam mot just mig i vår relation. Han har väldigt lätt att koppla bort det känslomässiga och bli kall, och jag är så rädd att han gör det just den dagen när jag genomgår aborten på hemmaplan.
Snälla döm mig inte, det är det sista jag behöver just nu. Avskyr redan mig själv så mycket för att jag utsatt mig själv för den här situationen.