Är gravid, mår skit inför abort
Jag har gjort två aborter, en medicinsk och en kirurgisk. Jag hade inte önskat ens min värsta fiende att göra en medicinsk - varför jag gången efter gjorde en kirurgisk.
Den medicinska var totalt fruktansvärd. Hade såna extrema smärtor så jag skrek rakt ut, morfin hjälpte inte ö.h.t., så det var helt värdelöst. Ipren och alvedon fungerade ungefär lika bra som om man skulle släcka en skogsbrand genom att spotta på den. I timmar, timmar, timmar...... TILLSLUT blödde jag ut en blodklump, och hade bara typ "mensvärk" efter det i något dygn. Blödde i, ptja, 9-10 veckor. Under tiden skulle man helst inte ha sex ens med kondom, och lycka till att bortförklara en två månader lång "mens" för din pojkvän. Ska du göra en medicinsk abort bör du DEFINITIVT berätta det.
Den kirurgiska däremot. Plättlätt! Sticka upp två piller i slidan på morgonen, sedan åka till mottagningen. Där fick man byta om. Sedan åkte man in, sövdes, och de utförde aborten (är typ som en jättejättesmal dammsugare som de suger ut graviditeten med, så "skrapning" är egentligen fel ord). Det hela tar inte många minuter. Man rullas därefter till uppvak. Får fika lite. Sedan åker man hem! Mådde helt som vanligt direkt på uppvaket, ingen smärta alls, och blädde typ i 4-5 dagar, ungefär som en mens.
Upplevelserna var verkligen som dag och natt! Klart de trycker på medicinsk abort och gärna hemma. Billigast för vården. Men medicinsk abort var fasen tortyr, och kirurgisk var som en powernap.