• Anonym (Vet inte)

Otrohet?

Jag har varit ihop med min sambo i 11 år vi har de bra och stabil relation nu.

Till problemet, för ca 3-4 år sedan hade jag och min sambo en gemensam vän som bodde dryga 50 mil ifrån oss. Vi pratade alla 3 på basis dagligen drack och snacka i ts.

Jag jobbade fulltid som målare medan min sambo va arbetslös och mådde dåligt så hon var hemma. Vår gemensamma vän och min sambo prata jätte mycket och kolla på film med varandra.

Tillslut kändes det som jag var vännen då dom pratade mer med varandra om djupare saker än jag och min sambo gjorde.

När han kom på besök fick han ont i ryggen så min sambo sa att han fick sova i våras säng. Jag var emot var på min sambo sa att jag kunde ta soffan om det inte passade. Inget sexuellt hände men jag mådde skit hela tiden. Han åkte inte hem försen jag körde hem honom efter 1 vecka.

Jag sa till min sambo att jag inte orkar mer och hon fick välja på oss antingen mig eller vår vän. Hon valde mig men var inte glad över det och prata inte mer med mig på 2 veckor.

Förra veckan börja vi prata om att skaffa barn, jag sa att jag ville läsa deras chatt innan vi börjar försöka. I chatten har min sambo skrivit att hon älskade honom och annat men de märktes att saker var borttaget.

Det känns jätte konstigt och hon vägrar prata om det.

Vet inte hur jag ska ta detta det känns fel och inte bra men älskar min sambo och det var 3 år sedan de bröt kontakten. Någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (pajas)
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 21:24:52 följande:

Det är inte jag som tycker vad som utgör ett tillförlitligt urval. Jag hänvisar till baskunskap i ämnet statistik. 
    Det första kapitlet i de allra flesta läroböcker i ämnet klargör vad som faktiskt kan ses som "statistik" och hur man särskiljer det.
    Det är inget du kan "tycka" är si eller så. Därmed heller inget man kan "agree to disagree" om. 

Ja, TS har betänkligheter. Som han tvivlar på. För det finns inte alltid fog för misstankar. 

Fast du håller ju inte med om att människor misstänker saker, med eller utan grund, du FASTSLÅR med 100% säkerhet att: " Skämtar du?! 100% garanterat, medan du låg och sov på soffan, hade de sex i er säng."
    Trots att han aldrig låg på soffan, no less. 
    Du fortsätter sedan i samma spår när jag ifrågasätter. In absurdum försvarar du ditt ställningstagande med argumentationsfel och falsarier. Du hävdar att allt utanför dina gränser är gränslöst. Och att TS ska anpassa sig till din definition av gränslöst och din deduktion av vad som hänt, som att det var den enda sanningen. Sanningen ligger såklart inte i dennes subjektiva framställning av något omfattande.

Fast TS hävdade sina gränser. Tre år innan trådstart. Han sa ifrån så pass att han ställde ultimatum om att ens träffa en vän. Trots att själva gränsdragningen egentligen handlade om att dela säng med vännen med TS närvarande. 

Det enda du hänvisar till är DINA påstående som du HÄVDAR är baskunskap.
    Men du har hittils inte lyckats klämma fram ett enda fakta.

Du vet väl att dina bisarra alster inte är fakta bara för att du säger så va?
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 15:38:06 följande:

Ok. Jag citerar nu än en gång vad han faktiskt skrev:
    "När han kom på besök fick han ont i ryggen så min sambo sa att han fick sova i våras säng. Jag var emot var på min sambo sa att jag kunde ta soffan om det inte passade. Inget sexuellt hände men jag mådde skit hela tiden. Han åkte inte hem försen jag körde hem honom efter 1 vecka."

Att det är gränslöst är ju DIN definition. Den är ovidkommande i DERAS förhållande.  
    Nu tyckte TS att den var väldigt obekvämt och tog upp det med sin partner. Just gränsdragningen är ju löst ur deras perspektiv. Med ett ultimatum. Det som kvarstår är ju tvivel. 

"samma gäng som vanligt" Jag talar generellt om hur det ser ut i samtliga trådar om otrohet på detta forum, riktade mig inte till dig personligen, så det blir jag förstår inte varför du måste förvrida diskussionen till att jag har det? Jag har inte påstått att du har skrivit så. 

"Skulle du tycka att TS skulle vara lika förlåtande om det skulle visa sig att hans sambo varit otrogen?"
    Herregud, vad svamlar du om? Varför envisas du med konstruera åsikter åt mig som jag sedan ska svara på? DET ÄR INTE VAD SOM DISKUTERAS I TRÅDEN: JAG HAR INTE SKRIVIT NÅGOT OM DET.. Det skulle jag i så all göra i en tråd där just den frågeställningen är topic. 

Och du har uppenbarligen missat vad TS skrev i inlägg #8.

Citerar: "Jag låg inte på soffan så vi låg 3 i sängen la mig alltid i mitten men märkte att de inte riktigt va omtyckt.

Jag känner att jag vill ha ett ärligt och öppet samtal om allt som varit för att gå vidare men sambon undviker det hela tiden"

Ja,TS tyckte att det var obekvämt och uppenbarligen över gränsen för vad han anser vara ok.
    Och det är väl hans åsikt som räknas.

Att jag frågade om detta med att förlåta otrohet var för att du anser att TS ska vara förlåtande trots att han tvivlar på sin sambos uppriktighet.
    Då undrade jag om du tycker han ska vara lika förlåtande om det skulle krypa fram att sambon har varit otrogen.
    Jag tycker faktiskt att det är en rimlig fråga.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-19 21:24:52 följande:

Fast du håller ju inte med om att människor misstänker saker, med eller utan grund, du FASTSLÅR med 100% säkerhet att: " Skämtar du?! 100% garanterat, medan du låg och sov på soffan, hade de sex i er säng."
    Trots att han aldrig låg på soffan, no less. 
    Detta var inte vad Mammamma skrev.

Hon skrev "Och jag är precis lika säker på att medan han jobbade, knullade sambon och "vännen" som kaniner i sängen. "

Alltså ingenting om soffan.
    Du kanske skulle läsa igenom kommentarerna ordentligt innan du svarar.
  • Anonym (?)
    molly50 skrev 2022-03-20 11:56:50 följande:
    Detta var inte vad Mammamma skrev.

Hon skrev "Och jag är precis lika säker på att medan han jobbade, knullade sambon och "vännen" som kaniner i sängen. "

Alltså ingenting om soffan.
    Du kanske skulle läsa igenom kommentarerna ordentligt innan du svarar.
    Det är ett citat. Det är exakt vad denne skrev, kopierat från hennes eget inlägg. Ditt inlägg är psykotiskt. Och galet projicerande. 
  • Anonym (?)
    Anonym (pajas) skrev 2022-03-19 23:50:09 följande:
    Det enda du hänvisar till är DINA påstående som du HÄVDAR är baskunskap.
    Men du har hittils inte lyckats klämma fram ett enda fakta.

Du vet väl att dina bisarra alster inte är fakta bara för att du säger så va?

www.scb.se/dokumentation/statistikguiden/

Förutom att det ingår i högstadiematematik. Med upprepning och fördjupning följande årskurser. Baskunskaper man anser att samtliga medborgare ska lära sig alltså. Statistikens grunder för urval är invävt i samtliga ämnen i form av källgranskning etc. 

• molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-20 21:03:03 följande:
    Det är ett citat. Det är exakt vad denne skrev, kopierat från hennes eget inlägg. Ditt inlägg är psykotiskt. Och galet projicerande. 
    Så du menar att jag har ändrat i citatet av det hon skrev?
    Då tycker jag du ska läsa om igen. Och läs rätt.
    Du kan inte sitta och hitta på vad andra skriver.
    Då blir det svårt att svara.
  • Anonym (?)
    molly50 skrev 2022-03-21 08:33:54 följande:
    Så du menar att jag har ändrat i citatet av det hon skrev?
    Då tycker jag du ska läsa om igen. Och läs rätt.
    Du kan inte sitta och hitta på vad andra skriver.
    Då blir det svårt att svara.

1. Jag citerade ordagrant från inlägg #6. Varför försöker du få det till något annat, det står där för alla att läsa. Att du påstår motsatsen får dig att framstå smått galen faktiskt.
    2. Det var inte ens till dig.
    3. Även till dig har jag citerat ett flertal gånger i tråden därför att du misstolkat och sedan resonerat med den egen misstolkning som grund. 

Om du har dyslexi eller andra problem att tolka text beklagar jag verkligen. Men med det brukar komma med lite sjukdomsinsikt, att man dubbelkollar budskap inte påstår att andra gör fel. Den taktiken leder ju bara fel. Och blir odrägligt jobbigt i en debatt.

• Anonym (pajas)
    Anonym (?) skrev 2022-03-20 21:47:00 följande:

www.scb.se/dokumentation/statistikguiden/

Förutom att det ingår i högstadiematematik. Med upprepning och fördjupning följande årskurser. Baskunskaper man anser att samtliga medborgare ska lära sig alltså. Statistikens grunder för urval är invävt i samtliga ämnen i form av källgranskning etc. 

LOL! Skulle det vara nån slags bevis för att dina påståenden stämmer menar du?

Jag tror detta måste vara ett nytt lågvattenrekord för dig "man med egen erfarenhet" Tomte
  • Anonym (pajas)
    Anonym (?) skrev 2022-03-21 11:25:30 följande:

1. Jag citerade ordagrant från inlägg #6. Varför försöker du få det till något annat, det står där för alla att läsa. Att du påstår motsatsen får dig att framstå smått galen faktiskt.
    3. Även till dig har jag citerat ett flertal gånger i tråden därför att du misstolkat och sedan resonerat med den egen misstolkning som grund. 

Om du har dyslexi eller andra problem att tolka text beklagar jag verkligen. Men med det brukar komma med lite sjukdomsinsikt, att man dubbelkollar budskap inte påstår att andra gör fel. Den taktiken leder ju bara fel. Och blir odrägligt jobbigt i en debatt.

Finns det nån poäng med din lek med ord och bisarra cirkelresonemang?

Vad är det du vill komma fram till?
  • Anonym (?)
    Anonym (pajas) skrev 2022-03-21 11:40:56 följande:
    LOL! Skulle det vara nån slags bevis för att dina påståenden stämmer menar du?

Jag tror detta måste vara ett nytt lågvattenrekord för dig "man med egen erfarenhet" Tomte
    Ok. Jag inser att du har dragning för att göra dig till allmänt åtlöje. Jag ska inte vara behjälplig mer. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (?) skrev 2022-03-21 11:52:10 följande:
    Ok. Jag inser att du har dragning för att göra dig till allmänt åtlöje. Jag ska inte vara behjälplig mer. 
    Det tackar vi för!
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2022-03-21 11:25:30 följande:

1. Och jag citerade ordagrant från inlägg # 45.
    Där hon medgav att hon hade missförstått.

2. Detta är ett diskussionsforum.
    Då får man räkna med att bli citerad.

3. Jag har inte misstolkat någonting.
    Du verkar däremot inte läsa igenom kommentarerna ordentligt innan du citerar.
    Så innan du börjar peka finger åt andra så borde du kanske se över hur du själv läser inläggen.

Det där sistnämnda kan jag bara kasta tillbaka på dig.
    Jag har ingen dyslexi.
    Att påstå det bara för att jag försöker påpeka att du har läst fel är bara ett lågvattenmärke.
  • Anonym (pajas)
    Anonym (?) skrev 2022-03-21 11:52:10 följande:
    Mer BS men inget konkret.... jag frågar igen... vad är din poäng?
    Vad är det du vill ha sagt?
  • Anonym (Oh lord)

Haha anonym pajas killed you all!! 12-0 till henne/honom!

• Anonym (Sad)

Hur har det gått TS, blir det barn?

Svar på tråden Otrohet?