Anonym (?) skrev 2022-03-18 21:43:25 följande:
Ha ha. Du ger dig inte med ditt felslut.
Förutom att det krävs en stark åsikt för att ens kommentera är det de facto inte "alla", inte ens 11 av 12 som drar samma slutsats som du. Som du sedan försöker få till att det är ett statistiskt underlag. Som du sedan försöker stärka med den felaktiga slutsatsen du började cirkelresonemanget med.
Att följa dina inlägg blir A till Ö i argumentationsfel.
Klart det är förmätet att du tror dig veta bättre än någon som faktiskt upplevt det hela. Baserat på just dennes subjektiva beskrivning. En beskrivning du inte ens bemödade dig att läsa korrekt innan domen föll.
"100% garanterat, medan du låg och sov på soffan, hade de sex i er säng."
Jag har misstolkat din syftning i det här stycket alltså?:
"Har inte haft en partner på många år och planerar inte att skaffa en heller, men när det begav sig så litade jag blint på honom. Både med manliga och kvinnliga vänner, gemensamma som separata sådana.
Jag är mindre naiv numera."
Jag läser att du hade en partner och litade på denne, men det var naivt och nu är du inte lika naiv? Vad är andemeningen med att berätta hur det varit och är annars?
Skojar du? Det krävs knappast några starka åsikter för att lämna en kommentar i en tråd. Räcker att man
har en åsikt. Jo. Det är exakt 11 av 12 skribenter som tycker att TS har fog för sina misstankar. Det må inte vara ett starkt underlag, eftersom det bara är 12 st, men det är likväl ett underlag, varifrån vissa slutsatser kan dras. Oavsett vad du tycker om det.
Really? Så du tror inte att TS går i exakt samma tankar som majoriteten av skribenterna i tråden? Uppenbarligen har han ju misstankar annars hade han inte startat tråden, och jag, tillsammans med andra anser att han har rätt i att vara misstänksam. Att jag först tolkade det som att sambon och vännen sov själva i sängen ändrar inte det. Och jag är precis lika säker på att medan han jobbade, knullade sambon och "vännen" som kaniner i sängen.
Har tappat intresset för den här tråden dock, so we'll have to agree to disagree.