LittleSunshine84 skrev 2021-11-21 09:29:47 följande:
Tack sååå mkt för ditt svar!
Jag har gått flera år ibland utan att testa ngt och bara låta huden vila. Men komiskt har det här varit efter roaccutanen. Så har allt varit bra i typ 5-6 år. Jag är 36 år nu och haft dessa problem sedan jag var 12-13 år. Fick min första kur med roaccutan som 15åring och andra vid 26 års ålder. Så verkar hålla i typ 10 år. Jag känner att det följer hormonerna. Runt äl börjar det och hinner typ kanske lägga sig innan det är dags för nästa ägglossning.
Samma här, kan vara superfet till att sen bli så torr att det flagnar. Jag får aldrig bara vara jag känns det som. Jag har alltid sminkat mig för att dölja för det ser så illa ut. Skulle helst ha så lite smink som möjligt.
Vilka produkter har du just nu?
Jag har fått problem med min hy i vuxen ålder och det går i perioder där den kan vara hemsk, sen bara försvinner det. Men i ditt fall känns det ju som att, om det inte ger sig, så måste dom ju gå vidare och försöka hitta annan lösning till dig då det dom skrivit ut tidigare inte funkar? Det kan ju göra jätteont dessutom!
Jag förstår verkligen att du vill sminka över, sådär har jag också gjort innan. Slutade cold turkey med serum, ansiktsmask samt Dag- och nattkräm. Ingen mer foundation eller puder, kanske max lite concealer under ögonen. Och försök undvika att röra vid ansiktet.
Har sakta börjat testa en ny dagkräm för känslig hud, vågar inte säga för mycket men känns bra just nu. Inget nytt problem sen jag började med den och är typ en vecka in. Den kommer från Body shop och är deras enda dagkräm för just känslig hy.
Tvättar ansiktet med Garnier Green tea purifying cleaning gelly. Den var jobbig först, men funkar fint nu, torkar inte ut som andra tvålar gör.
Avvaktar med nattkräm och serum just nu.
Använder ögoncreme från aco.