Jävla akne. 27år!
Jag blir galen. Har ätit otaliga kurer med antibiotika sedan 15 års åldern. Testat p-piller för att bättra på hyn. Gått och fått hudanalyser. Köpt vart enda mask och mirakelkur. Fått Roaccutan 2 ggr med 10 års mellanrum.
Mitt problem har antingen varit få men jäkligt stora finnar/bölder som suttit lääänge. När en eller två försvunnit kommer två nya. Eller långdragna problem med små små finnar som inte ger sig och tar över halva ansiktet. För ca 2 mån sedan efter att ha behandlat med salvor i ett år så fick jag en antibiotika mot aknen jag inte fått tidigare. Det blev värre med antibiotikan på ett sätt det inte varit tidigare och när jag var klar med kuren så återgick det till samma problem som vid starten av kuren. Fick då samma salva som tidigare som jag ska smörja med i fyra jävla månader. Har smörjt i tre veckor och det blir bara sämre. Helt plötsligt har jag svarta pormaskar över hela hakan, näsan och kinder. Små små finnar längs hela hårbotten och i hårbotten. Jag har också sen antibiotikan fått jätte fet hy. Ser ut som jag doppat ansiktet i olja. Håret blir jättefett fort.
Jag ruttnar på det här. Finns det ngn som kan ge mig tips på vad jag ska göra. Läkaren jag haft kontakt med tycker inte att mina besvär är så farliga men att han kan tycka att det är normalt med bölder i min ålder tycker jag är konstigt.
Låter kanske larvigt men jag har mått så dåligt tidigare och blivit hämmad av min akne. Men behöver tips på vad jag kan göra?
Äter hälsosamt, tränar, dricker vatten, fått produkter anpassade för min hy, gått långa perioder utan smink.