Inlägg från: Anonym (K 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K 2)

får inte säga upp mig

EpicF skrev 2021-11-16 20:20:27 följande:
    Då har företaget satsar på dig. Är samma med utbildadningsanställningar inom vården. 100% eller 80% lön under studietiden mot att man jobbar minst 2 år (vanligast med bindningstid i två år). Håller dock oftast inte juridiskt och förmodligen inte inom bussbranchen heller.
    Du vet som vanligt inte vad du bladdrar om. Ta reda på fakta innan du kommer med mer desinformation.

Påskrivna avtal gäller! Det har inget med kollektivavtal att göra över huvud taget.

Avtal liknande det TS skriver om är vanliga i de flesta branscher och är inget konstigt. Du får utbildning eller annat mot en prestation. Och du skriver avtal. Som självklart håller juridiskt.
    Du vet den där antyiabortsyrran som fick sin utbildning av sjukhuset? Hon fick betala tillbaka en rätt rejäl summa eftersom hon brutit mot avtalet på flera sätt. Det skrevs inte så mycket om det men om du googlar så kommer du att finna det. Och hon hade en jäkla massa advokater och kapitalstarka ja-till-livet-organisationen bakom ryggen.
    Men trots alla skickliga advokater är det juridiskt hållbart.

Du ska helt enkelt kunna stå för de avtal du ingår.
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 10:12:29 följande:
    Ang utbildningsanställningar, vilket var det jag skrev om så har man kommit fram till att dessa standard avtal inte håller juridisk (det kan dock finnas skrivna avtal som är vattentäta) Dvs man kan byta jobb före bindningstiden går ut. Nu tror jag dock det är få som bryter ett sådan avtal. Jag gjorde det när jag hade ett halvår kvar (skulle dock flytta, så för mig var det inga problem).
    Som sagt, du är bara en åsiktsmaskin som ytterst sällan har någon sanningshalt i dina uttalanden.
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 13:00:35 följande:
    Du får tro vad du vill.
    jag tror inte. Jag och alla andra som läser det du skriver VET att du oftast har noll fakta bakom dina påståenden.
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 14:23:28 följande:
    Du får tro precis vad du vill.
    Du läser illa, förstår inte text eller tror att ju mer du upprepar en lögn desto sannare blir den?

Jag tror inte. Jag och alla andra som läser det du skriver VET att du oftast har noll fakta bakom dina påståenden.
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 15:09:37 följande:
    Nej, du tror och det är helt ok.
    Svar nej. Det kan jag och alla andra som läser det du skriver konstatera. Och man gör även det gång på gång. Även då man bevisar svart på vitt att du har fel så vägrar du erkänna att du har fel.

Men det är ok för dig att tro att du har rätt. Det duger bra att alla andra vet att det inte är så. Solig
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 18:19:22 följande:
    I mina ögon (och många andras) är det helt ok att tro det man vill. Om du inte tycker det, fine för mig. Jag vet att jag har rätt.
    Du får tro att du har rätt. Vi andra vet att du inte har det.
    Har du något annat att säga än att fortsätta älta om din missuppfattning om fakta vs åsikter, rätt vs fel?
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 19:00:31 följande:
    Jag tror inte, jag vet.
    Har du något annat att säga än att fortsätta älta om din missuppfattning om fakta vs åsikter, rätt vs fel?

Vad gör du annars i livet mer än att drivas av ett våldsamt tvång att alltid ha rätt och alltid, till vilket pris som helst, få sista ordet?
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 20:42:06 följande:
    Att du inte vill tro på sanningen är helt ok för mig.

Vad gör du annars i livet mer än att drivas av ett våldsamt tvång att alltid ha rätt och alltid, till vilket pris som helst, få sista ordet?
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 20:56:27 följande:

• Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-18 21:52:22 följande:
    Förutom att du är nonchalant och vägrar svara på direkta frågor så får du tro att du har rätt. Vi andra vet att du inte har det.

Men det är otroligt roligt att du bevisar att sista stycket verkligen stämmer på alla punkter.Skrattande
  • Anonym (K 2)
    EpicF skrev 2021-11-19 10:57:07 följande:
    Du verkar återigen inte fått med dig vad som stod. Ingen fara, skriver det gärna igen.
    Alla på familjeliv vet att du har en taskig och nonchalant attityd där du konekvent vägrar svara på frågor. Vi vet att du alltid ser till att få sista ordet oavsett hur absurt du driver tråden.

Så även denna gång och det roar mig faktiskt. Jag roas alltid när människor gör bort sig själva alldles frivilligt.

Svar på tråden får inte säga upp mig