• Anonym (snål)

Stora arvstvisten- trolig följetong

Anonym (Ringside) skrev 2021-11-14 10:49:05 följande:
    Jo jag fattar klart att man inte kan tycka nåt nu om lån av bil och betald mat. Det var mer för att ge bilden, att här är en sedan länge vuxen person som inte har stått för sin egen försörjning och tydligen dessutom fått en halv månadslön varje månad kontant. Svärfar har även betalat för resor till henne och barnen.

Jag undrar vad hon har gjort med pengarna, för själv säger hon alltid att hon är jättefattig, köper kläder på secondhand till sig och sina barn och ger oss containerfynd i julklapp. Hon har haft uthyrning av lgh och av huset så dessa borde väl betalat hyra som täcker utgifterna och lite till. Och hon har haft ett par olika jobb senaste åren, är fortfarande anställd på två ställen.

Hon spelar inte, dricker inte, lever på grönsaker- jag undrar hur man inte kan gå runt på det när man säger sig leva på ingenting för att rädda planeten och någon annan betalar mat, bil och semester? Mystiskt.
    Hon är helt enkelt snål och har lagt pengarna på hög, vissa är sådana.

Stoppa henne, anlita en jurist, så får vi se hur planeten ska räddas.
  • Anonym (snål)
    Anonym (Ringside) skrev 2021-11-14 11:09:59 följande:
    Det finns en sorts hoardingproblematik här.

Men jag tror att även de flesta med den åkomman ser skillnad mellan att spara av sitt eget/snåla in på sig själv och att vara snål mot omgivningen och roffa åt sig andras tillgångar. Fast jag kan säkert ha fel.
    Ok, så du menar att hon är psykiskt sjuk, då är det ju en annan femma.
  • Anonym (snål)
    Anonym (Ringside) skrev 2021-11-14 11:38:02 följande:
    Vi har aldrig fått presenterat vad hennes diagnos är men problem finns.

Jag skrev till svärfar för ett par år sen redan när vi hade fått nog av alla konstigheter och frågade om det inte var dags att söka hjälp åt hans dotter, för barnens skull. Sen har hon nog förbjudit honom att tala med oss om hennes förehavanden, men det har framkommit att soc varit inblandade.

Så en annan fråga är hur man lyckas genomföra en bodelning i samarbete med en person som inte är mentalt 100. Som tur är har hon viss respekt för A, och även för mig om jag är med, men är hemsk mot min man så fort hon får en chans.
    Har ni kontaktat en jurist, om inte gör det, så sköter de allt.
Svar på tråden Stora arvstvisten- trolig följetong