Anonym (Law) skrev 2021-11-17 21:48:57 följande:
Att frågan skulle bli mer infekterad av TS engagemang är helt och hållet spekulation från din sida, och att det aldrig skulle vara av godo att som make/maka hjälpa till i arvsfrågor är din åsikt, inget annat. Du verkar förutsätta att TS man är en mes som inte skulle våga säga ifrån om hennes inblandning inte var välkommen, vad får dig att göra det?
"TS involvering kan dessutom ställa till det mer för bröderna" - hur tänker du här? Om hon hjälper till att skriva/formulera saker som han sedan skriver under på, då är det ju han som hävdat sin rätt, inte hon. Du blandar in dina egna känslor i detta ärende av någon anledning. Hon har inte gjort något fel alls enligt lagen.
Du fantiserar ihop en faslig massa saker och påstår att det skulle vara min åsikter eller vad jag förutsätter. Och sen anklagar du mig för att blanda in mina känslor. Ironin i det är obetalbar.
Men okej, vi bortser från det.
TS och svägerskan har en historia av att inte komma överens. Nu blandar sig TS in i en arvstvist med samma svägerska som part. En arvstvist som hon inte har något att göra med mer än att hon råkar vara gift med en av parterna. Tror du att det A: underlättar eller B: gör det hela mer infekterat?
Och man behöver inte göra något fel enligt lagen för att stöka till det för parterna i ärendet. Det fattar säkert du också.