• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (S) skrev 2023-02-15 06:27:47 följande:

@Maria - Men vad är syftet med din fråga? Tycker du att Ts ska överväga att gå tillbaka till sitt ex?

Vet du vad, jag behåller mina tankar om det för mig själv tills vidare, jag tänker inte ge er ytterligare att bråka om.
  • Anonym (X)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-15 10:02:18 följande:
    Vet du vad, jag behåller mina tankar om det för mig själv tills vidare, jag tänker inte ge er ytterligare att bråka om.
    Du föestår att ditt syfte inte är gott och att vi skulle bråka. Alright.
  • Anonym (S)

@maria - Det går inte att tolka på något annat sätt än att du tycker att Ts ska gå tillbaks till exet, om bara exet vill ha henne. Du tycker att hon ska stå ut, och gå tillbaka till ett as, för då blir han gladare. 

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-15 09:55:51 följande:
    Och där står inte alls vad du påstod att jag frågade!
    Vad menar du att det står då?
    Du kanske ska förklara vad du menar?
  • Anonym (X)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-14 21:58:13 följande:
    Jag frågade till TS, så varför ska ni lägga er i det? Ni behöver inte förstå frågan för den var inte till er!
    Om TS inte förstår och frågar vad du menar, kommer du svara då?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (X) skrev 2023-02-15 10:17:28 följande:
    Du föestår att ditt syfte inte är gott och att vi skulle bråka. Alright.
    Det är ditt syfte som inte är gott om du är ute efter bråk
  • Anonym (Maria)
    Anonym (S) skrev 2023-02-15 10:31:10 följande:

@maria - Det går inte att tolka på något annat sätt än att du tycker att Ts ska gå tillbaks till exet, om bara exet vill ha henne. Du tycker att hon ska stå ut, och gå tillbaka till ett as, för då blir han gladare. 

Ja är man ute efter att gräla så förstår jag att man hittar på något sådant och skriver om andra 
  • Anonym (S)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-15 13:27:19 följande:
    Ja är man ute efter att gräla så förstår jag att man hittar på något sådant och skriver om andra 
    Vi fattar ju alla att det var exakt det du menade, men nu när du märker att ingen tycker att det en vettig åsikt försöker du låtsas som att du inte alls tycker då. Bra, men genomskinligt, försök. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (S) skrev 2023-02-14 22:06:23 följande:
    Tror du att det skulle kunna bli skillnad om du gick tillbaka till honom?var din fråga. Hur är det relevant? Vad är ditt syfte med den frågan? Ts vill inte gå tillbaka till honom, så hur är din fråga över huvud taget intressant?
    Du tycker inte att frågan är intressant men ändå så fortsätter du att tjata om den?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (S) skrev 2023-02-15 13:31:36 följande:
    Vi fattar ju alla att det var exakt det du menade, men nu när du märker att ingen tycker att det en vettig åsikt försöker du låtsas som att du inte alls tycker då. Bra, men genomskinligt, försök. 
    Det är helt naturligt att om man göder gräl och osämja så vill man självklart tolka det på det sättet. Man vill se ont i andra och tala om det, så att nya konflikter uppstår.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?