• molly50

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-11-07 06:53:34 följande:

Jag har inga större förhoppningar tyvärr. 
    Personalen  är nog rädda att blanda sig i och det känns som om de drar sig undan.. 
    Han har själv arb.tränat på fsk så han "borde" veta vad de ger för konsekvenser. 

Ok. Det är ju lite synd om det är så.
    För det hade nog varit bra om även förskolepersonalen kunde påpeka för honom att barnen behöver vara där under inskolningen. 
    Men har han arbetstränat på förskola själv så borde han ju veta det själv.
    Men han bryr sig väl helt enkelt inte utan tänker bara på sig själv. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-25 20:03:26 följande:

Det verkar mest på vad du skriver som att du vill bli av med honom? Du har väl en gång älskat mannen antar jag, något måste du väl bry dig om honom än?

Har det någon betydelse att TS en gång har älskat honom?
    Han försöker ju sabotera för TS och behandlar henne illa.
    Och han verkar inte klara av att ta hand om barnen.
    Och det här handlar väl om vad som är bäst för barnen.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-25 20:12:58 följande:
    Ok, ja jag kommer inte ihåg allt som skrivits i tråden. Så vadå? Vad är det du argumenterar för? Att hon ska få honom att försvinna eller något liknande?
    Jag tycker att TS borde ansöka om ensam vårdnad då han har varit hotfull och misshandlat och försöker göra allt för att ställa till det för TS.
    Och han klarar uppenbarligen inte av att ta hand om barnen heller.
    Jag tycker inte att det verkar vara en bra miljö för barnen att växa upp i. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-25 20:24:40 följande:
    Ok men ensam vårdnad gör inte nödvändigtvis att hon blir av med honom.
    Nej,och det har jag väl heller inte påstått att hon ska bli.
    Umgänge har han väl rätt till.
    Men han verkar ju knappt klara av att hantera det. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-26 13:30:28 följande:
    Du svarade ju på mitt inlägg där jag nämner att bli av med honom. Så då utgår jag att det är vad du också pratar om i dina svar till mig.
    Ja,men ingenstans har jag skrivit om att TS vill bli av med honom. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-27 01:51:40 följande:

Jag frågade TS om hon vill bli av med honom. Då svarar du det inlägget med: Det här handlar om vad som är bäst för barnen. Om du inte syftar på vad jag skrev så varför citerade du mig?

Jag menar att det här inte handlar om vad TS eller hennes ex vill utan om vad som är bäst för barnen.
    Hoppas du förstår vad jag menar då. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-27 14:30:22 följande:
    Vilket det här? Vad har detta -det här- att göra med inlägget 840 som du citerade?
    Men kära nå´n! Jag tolkade ditt inlägg som att du tycker att TS har gjort fel.
    Har jag missförstått det så ber jag om ursäkt.
    Nu hoppas jag att vi slipper tjafsa sönder TS tråd mer. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-27 14:59:26 följande:
    Det var väl mest att jag tänkte för mig själv, i min enfald, om det möjligen går att få en bättre relation. Och funderade närmare på hur hon tänkte i det med relationen till den här mannen, i form av pappa till hennes barn och en person som hon vad jag antar en gång i tiden älskade. Det verkade som att TS och andra i tråden skrev till varandra på ett sätt som att det var ett självklart mål att få bort honom och motarbeta honom så mycket som det är möjligt. Planera en flytt mot hans vilja till exempel. Därav mina frågor. Men tydligen trampade jag i klaveret som klantigt nog hade glömt vissa detaljer och inte läst igenom hela tråden ännu en gång innan jag postade.
    Jag tror att många fokuserar på det att han verkar motarbeta TS i allt hon gör.
    Och har svårt med samarbetet.
    Och dessutom har han misshandlat och hotat henne.
    Så jag har faktiskt förståelse för om TS vill ha ensam vårdnad. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-27 16:17:48 följande:
    Ensam vårdnad kan man ju ha även om man jobbar för en god relation med den andre föräldern. Apropå om du missförstod mig vad jag skrev och tänkte tidigare. Så handlade mitt inlägg inte om ensam vårdnad eller inte.
    Ja,absolut. Om det går att samarbeta med den andre. Vilket verkar vara svårt i det här falet. 

Okej. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-08 07:29:13 följande:
    Hon hade en klasskompis med som såg (tyvärr) De var ute och lekte och han var påväg hit för överlämning.

Hon skulle vara snäll och hjälpa sin lillebror upp för en backe och då hade han kommit fram och knuffat undan henne för att han skulle lämna sina söner.. 

Nej han är inte pappa till henne (som tur är)
    Herregud vilken människa!
    Bra att di kontaktar polisen.
    Ju fler anmälningar han får på sig ju större är chanserna för att du ska få vårdnaden.
    Om han kan bete sig så mott din dotter,vad säger då att han inte skulle kunna göra samma sak mot sina andra barn om han skulle bli irriterad på dem. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?