• molly50

Måste han verkligen få veta?

Skönt med en uppdatering.
    Trist att det fortfarande är så rörigt.
    Men du verkar stark så kämpa på.
    Och hoppas du uppdaterar om hur det går i fortsättningen. 

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-09-26 20:54:20 följande:

Tack allihopa för att ni orkar följa och jag kommer uppdatera mer när tid och ork finns.

Jag kommer få leva med det här. Han och hans familj kommer aldrig inse barnens bästa. 
    Jag försöker att ligga lågt, det tror jag att jag vinner på. 
    Han härjar fortdarande med olika instanser tror jag. Han nämnde nåt med FR för någon vecka sedan och extra kläder, igen, att hon backade upp honom att jag skulle stå för det vid umgänget.. Jag la ingen vikt i det, in i ena örat och ut i andra. Får höra att jag undanhåller honom barnen när han inte får träffa dem utöver umgängestiderna, jag saboterar när jag inte skickar med ombyten osv osv.
    HAN ska fortsatt ha SIN rätt till SINA umgängestimmar nu när den lilla börjat fsk så då ska JAG komma med förslag på en ny dag enl honom. Jag tänker att han inte har rätt till någonting alls och är han intresserad av schemaändring får han vända sig till ombudet.

Fortsatt prykisk misshandel men jag kan säga att det tar mer av hans energi än av min.
    Ingenting biter på mig och det gör han frustrerad! Han har försökt att få mig att dra tillbaka anmälningarna, flertalet ggr. Han har fått det till att jag lovat honom det och nu överklagar han en massa och försöker vända på det som om det är jag som är galen.
    Men jag rubbar mig inte. Anser polisen att de måste utreda brott så kan man ju liksom inte bara ta tillbaka anmälningar. Skulle aldrig någonsin falla mig in heller! Han får stå för sina handlingar.

Han väntade utanför affären när jag var där och handlade tills jag var klar. Sedan slog han följe med hem och när han märkte att jag inte var intresserad av någon konversation med honom blev han otrevlig. "Du gör det bara svårare för dej själv",  fräste han. En mening han ofta säger. Jag undrar ofta om han tänker högt.. Jag stannade och pratade med några efter vägen och vände vagnen bortåt från honom. Då blev han förbannad att han inte fick säga hej då till barnen.. Vem bjöd in honom liksom?

Jag tror inte att någon förstår hur mkt jag kämpar för min barn och ska få allt att gå ihop.
    Det är en självklarhet för mig. De har inte valt detta. Jag vill bara att de ska ha det bra och må bra. Lugn och ro! Men det kommer i sinom tid.. Har jag inte grävt ner mig hittills så kommer jag nog aldrig att göra det. 

Kram på Er alla!

Du verkar stark så kämpa på och stå på dig mot honom!
    Bra att du inte låter dig påverkas av hans nycker.

Kram på dig! 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-07 17:28:03 följande:

Jag har fått besked om att TR har avslagt hans överklagan gällande komplettering. Känns som en liten seger.
    Jag vet inte vad nästa steg är.. Vänta på ännu en överklagan till Svea?

Annars så är det samma lika för tillfället. Fullt upp om dagarna. 

Ta hand om Er alla! 

Skönt att höra att det går din väg.
    Hoppas du slipper fler överklaganden. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-11 16:53:42 följande:
    Nu har stämningen om umgänge kommit. Han yrkar på vv. 
    Vissa delar jag läst stämmer inte alls tycker jag.
    Så nu är det på g. 

Han menar på att det inte finns nåt att anmärka på om hans umgänge.. 
    Han har åter igen mixtrat med mina tider på fsk. Jag har kontaktat  it på kommunen som ska återkoppla. 

Nu blir det laddat en tid framöver.
    Men hur kan han mixtra med dina tider på fsk om det är på dina dagar?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-11 16:53:42 följande:
    Nu har stämningen om umgänge kommit. Han yrkar på vv. 
    Vissa delar jag läst stämmer inte alls tycker jag.
    Så nu är det på g. 

Han menar på att det inte finns nåt att anmärka på om hans umgänge.. 
    Han har åter igen mixtrat med mina tider på fsk. Jag har kontaktat  it på kommunen som ska återkoppla. 

Nu blir det laddat en tid framöver.
    Jag hoppas också att du har bevis på att det han påstår nu inte stämmer. 
    VV lär han aldrig få igenom om han inte ens fixar umgänget som han ska. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-11 20:46:23 följande:
    Jag har många anteckningar, inspelningar och börjar få ett större nätverk omkring mig som kan backa upp. 
    Jag har följt vår överenskommelse och tänker utgå från det. Sen om han vill ha umgänge en torsdag (som inte är hans umgängesdag) är inte "mitt problem". 
    Jag nekar honom utökad tid eftersom de börjat dagis (som han själv skrivit på) 
    Det är jag som bestämt all umgänge, allt har utgått från mig tydligen, enl honom. 

Jag står på mig om övernattningarna så länge det går!

Eftersom vi har gemensam vårdnad så kan man inte ha "egen" sida där man skriver in tiderna på appen utan den är tillgänglig för båda. Jag har varit på fsk om detta tidigare men de kunde inget göra. Så nu ringde jag it direkt själv. Inte så roligt att komma till fsk och det står att barnet ska vara ledigt och man fattar ingenting..
    Han ringer även till fsk och frågar  varför barnet är ledigt på mina dagar.

Men nu har han ju börjat yrka med att barnet är ju "snart 3". Bara för att det fyller 3 behöver det inte betyda att det är redo att sova över.. 

Min advokat tyckte det var ganska omfattande krav från det vi har idag.. 
    Ok. Det låter jättebra! 

Ja,är barnet/barnen inte redo för övernattningar så är de inte.

Märkligt att han kan mixtra med tiderna så om ni har gemensam vårdnad.
    Hur han gör på sina dagar är väl kanske en sak.
    Men dina dagar borde han inte kunna röra.
    Förskolan borde ju åtminstone fråga dig först om de vet att det är du som ska hämta t ex. 
    När mina barn gick på förskola så hade vi ingen app där vi kunde gå in och ändra några tider.
    Utan det fick vi ta med förskolepersonalen.

Bra att du har en advokat bakom dig också. 
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-10-12 08:47:16 följande:
    Med digitala lösningar som appar kan båda föräldrarna ändra tiderna utan att fsk vet vem som gjort dem. Inte all personal som kan ha koll på vem som ska hämta vilken dag, inte alltid man kan fylla i det i appen heller vet jag.
    Ok. Ja,det visste inte jag. Men alltid lär man sig något nytt. 
    Vi hade,som sagt,ingen sådan app när våra barn gick på förskolan.
    Behövde vi ändra tiderna så fick vi ta det med förskolepersonalen.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-06 08:20:11 följande:

Vet inte om det är en tillfällighet att mina registreringsskyltar på bilen helt plötsligt blivit stulna eller om "någon" inte vill att jag ska använda bilen.. Någon med kontrollbehov..
    Klart man blir fundersam när man är i det läget man är.
    Har iaf polisanmält händelsen men fick till svar att det är vanligt att de stjäl skyltar. Jo det vet jag också men klart man blir misstänksam när det är som det är. Och enbart min bil utav alla på parkeringen..

Annars så går saker sakta framåt. Jag kommer att yrka om ensam vårdnad. Han är inte samarbetsvillig alls mer än att han vill ha alla dessa dagar han yrkat på. Min advokat har försökt att maila olika lösningar men bara fått "avslag" från hans ombud. 
    Även en fam.behandlare tyckte jag skulle ha ensam vårdnad och att han inte skulle ha några övernattningar alls. 

Sköt om Er! 

Det kan säkert vara exet i och med att det bara är din bil som blivit av med skyltarna.
    Men frågan är bara varför han gör det.
    För att sabotera för dig på något sätt?

Men du får se det som att det är bra att han inte vill samarbeta och att han saboterar.
    Då kan det bli lättare för dig att få ensam vårdnad.
    Om han inte ens klarar av sina umgängestider så lär han inte heller klara av några övernattningar. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-10-14 07:54:02 följande:

Ja den här kommunen verkar inte veta mycket och vi är nog de enda föräldrarna som inte kommer överens tror jag..
    Väntar fortfarande på återkoppling om en lösning. Det lät som att de ev kunde göra 2 användare, men var inte riktigt säkra. De skulle grotta vidare. Ev kolla loggen också om vem som gjort ändringar för att få dem på print.. Så länge så rör jag inga tider på appen utan har meddelat muntligt att det är dessa som gäller och inget annat.

Kommunen vet inte ens hur de ska göra om han inte skriver under "delad" faktura på fsk-avgiften. Jag vill inte stå för hans del mer än jag redan gjort.
    Plus att jag får stå för allt till dagis som ombyten, blöjor osv. Men det tog jag upp på ett samtal med pedagogerna att de får säga till honom också om blöjor osv och inte bara förlita sig på mig. 

Han tar även ledigt åt barnen från fsk för att han ska ha sitt umgänge istället.. Det tycker jag är galet! Den lilla är inte riktigt inskolad ännu och de behöver sina fasta rutiner och trygghet. Den äldsta ÄLSKAR att vara på fsk. 

Han hade också uppgett i handlingarna att det var positivt att vi bor så nära eftersom han kunde då kontakta mig om det inte skulle gå bra för barnen att övernatta hos honom.. Helt otroligt att jag ska sitta hemma hela helgen och vänta på att han ev kommer att höra av sig! Jag riktigt längtar!!! Jag har ju liksom ändå inget annat för mig.. (ironi) Som om han inte har nog med kontrollbehov.. 

Jag hoppas att kommunen kan lösa detta med appen så att han inte kan gå in och ändra tiderna.
    Och personalen borde även informera honom om vikten av att barnet får vara där under sin inskolning.
    Det blir ju förvirrande för barnen när han gör så där också. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-06 12:40:05 följande:
    Ja det är bara min bil som blivit av med dem.

Antagligen för att han har kontrollbehov och inte vill att vi ska kunna åka någonstans. Hämnd?.. Men det kan ju vara någon annan också. 
    Såklart spinner tankarna igång...
    Bara att beställa nya och hoppas att de får sitta kvar.

Ja det påtalade min advokat också om att det var viktigt för barnet att vara på fsk. 
    Då skyller han över allt på mig, att han är tvungen att ta ledigt  eftersom jag nekar honom annat umgänge då han verkar låst med sina övernattningar. Att allt umgänge sker efter mina principer fast jag bara följer vår ÖK via FR. 
    Jag har föreslagit tid efter fsk eller någon timma utökad någon annan dag men det verkar han inte intresserad av. 

Jag undrar hur han tänker när de får skolplikt..
    Ok. Ja,men ju mer sådana dumheter han hittar på ju bättre är det ju för dig,om du ska ansöka om ensam vårdnad. 
    Du får försöka se det så.
    Men det är klart det kan vara någon annan också.
    Men jag förstår att tankarna går igång.

Ingen tvingar väl honom att ta ledigt.
    Du har ju föreslagit andra tider.
    Om det inte passar honom så är det ju inte ditt problem.
    Och följer han inte överenskommelsen från FR så ställer han ju bara till det för sig själv.

Ja,när de går i skolan så kan de ju inte få ledigt hur ofta som helst och för vad som helst.
    Så då är det ju inte bara att ta ledigt. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?