Måste han verkligen få veta?
En inte ovanlig variant är att en förälder försvinner med ett barn. Den andra går till domstol och få ett snabbt beslut om umgänge. Då kan polisen ingripa.
"Första" samtalet på FR.. plus minus noll kan man väl säga..
Jag inser att jag inte tänker gå med på något öht på fam.rätt, då måste domstol starta utredning. Kommer vi överens om något så anser domstol att vi "kan" samarbeta..
De dokumenterar ju ändå ingenting mer än om vi är där och om vi är eniga i något.
Han tog ju ledigt fr fsk för att ha umgänge med barnen så tillslut föll den umgängesdagen bort och han har längre umgängestid 2 övriga dagar istället.
Igår fick jag frågan om varför HAN inte får lämna och hämta på dagis längre!?
Bvc gjorde nyligt en orosanmälan och den låg ju såklart jag bakom och fick skulden för.
Han ville att vi skulle mötas halva vägen i föräldraskapet (allt för att få veta vad, hur vi gör här hemma...) Jag sa då att han kan sköta sitt så sköter jag mitt.
Jag gav honom heller ingen info om någonting alls (vilket jag smsar honom..)
Han sa att jag var tjurig för misstankarna om misshandeln bl.a. Jag sa då att han faktiskt är åtalad och inga misstankar. Då skulle jag minsann få tillbaka en massa för han hade ju så mkt bevis på jag vet inte vad.. (Det svarade jag inte på)
Han ville ju vara sån hjälpsam person och ställa upp osv. Men eftersom jag var så ego så var det så svårt för honom, han känner sig utanför!
Jag påpekade då att vi faktiskt inte var ett par längre och inte bodde ihop och att vi aldrig någonsin kommer ha den relationen.
Jag påtalade också flera ggr under samtalet att jag vill att han ska lämna oss ifred när vi är ute, vilket han hade svårt att acceptera.
Idag ska jag ringa polisen åter igen. Han har tydligen knuffat mitt äldsta barn ute i måndags.
När han börjar ge sig på mina andra barn har han gått för långt!
Det är FR som redovisar till TR.
Men jag tänker att i nästa samtal säga att detta ger ingenting och att jag inte längre är intresserad av samarbetssamtal. Då måste hon redovisa att vi inte kan enas och utredning från domstol startar.
Jag har bollat dessa tankar med min advokat. Men inte fastställt ännu.
Nu är ju läget annorlunda när han gått sig på mitt andra barn..
Fam.rätten sa själv ifrån sig samtalen. Så nu är det domstol nästa.
Känns faktiskt bra ändå!
Tack för ditt svar!
Jag står fast för ensam vårdnad.
Ett fastställt schema vore bra men begränsat med tanke på hans mående när han lämnar barnen och det går ut över mina andra barn.
Han ville ha ett extra samtal på fr för att ta in oberoende människor som kunde avslöja att jag var en lögnare!
Jag dog lite.. Men jag kontrade inte på det mer än tacka för inbjudan..
Tack för ditt svar!
Jag står fast för ensam vårdnad.
Ett fastställt schema vore bra men begränsat med tanke på hans mående när han lämnar barnen och det går ut över mina andra barn.
Han ville ha ett extra samtal på fr för att ta in oberoende människor som kunde avslöja att jag var en lögnare!
Jag dog lite.. Men jag kontrade inte på det mer än tacka för inbjudan..