Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Fam.rätt ser INGA SOM HEÖST fel i hans fötäldraförmåga enl utredning som jag läste idag, de tycker att han är kapabel till övernattningar!? 

De har heller inte inhämtat info där man ser att han är dömd eller från fsk som de sa att de skulle. 

Allting är riktat mot att JAG inte litar på hans föräldraförmåga då man kan förändras!?
    JAG stänger honom ute från då jag inte delger information. 

Alltså.. Det var 38 sidor och detta är bara en bråkdel.

Vad är detta!? 
    Det som var bra var boendet och vårdnaden föll på mig men med risk för att stänga honom ute ytterligare!? 

Fattar NOLL.

• Anonym (Hannah)

Precis så tänker jag med men ändå så ser de inga problem i hans föräldraförmåga.

Nej en anhörig till honom, att jag använder barnen som spelbrickor för att vinna fördelar i tvisten. Att jag ljuger om saker osv.
    Nej det lät som att det inte inleds någon utredning.

molly50 skrev 2023-10-11 13:33:36 följande:
    Ok. Men om FR själva har gjort en orosanmälan så måste det ju finnas en anledning till det.

Är det en anhörig till dig som har gjort en anmälan?
    Varför inte prata med dig själv först innan man gör en anmälan?
    Men om du känner att du mår bra så ska du nog inte oroa dig för det. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2023-10-11 13:47:41 följande:
    Det är nu du behöver ditt ombud. Att gå igenom utredningen och bemöta den på ett bra sätt.
    Tack, ja jag har mailat hela utredningen till henne. Hon har inte återkopplat än.
  • Anonym (Hannah)

Ja exakt..

Det verkar inte så.

Utredningen har inte ens startat än.

Nej jag har smsat honom löpande när har varit något gällande barnen och umgänget.
    Men han har ju haft täta umgängen förut så han borde vara uppdaterad tycker man, men han vill ha kontroll över allt.

Alltså.. Nu är jag bara förvirrad..

molly50 skrev 2023-10-11 13:47:45 följande:
    Det låter ju som att de har lyssnat mer på honom än på dig.

Men vad hände med misshandeln av barnen? Tar de ingen hänsyn till det?
    Är han inte anmäld och/eller dömd för det? Det finns ju  t om vittnen.
    Har de ens pratat med dem?
    Och av vad du har berättat att döma så verkar du ju inte heller ha undanhållit honom någon information.

Och de borde ju även ha tagit kontakt med förskolan och inhämtat information om domarna han har emot sig innan de drar några slutsatser.

De verkar ju inte ha barnens bästa i åtanke här.

Har du pratat med din advokat om det här?
    molly50 skrev 2023-10-11 13:54:39 följande:
    Ok. Men tycker de verkligen att det är lämpligt att barnen ska vara hos honom när han har misshandlat dem och uppenbart inte mår bra när de har varit där?
    I så fall så sätter de ju inte barnens bästa först som de brukar vara så noga med annars.

Ok. Men vet den här personen ens allt som han har gjort?
    Att han har misshandlat barnen t ex?
    Jag tror,precis som Jur skriver,att du behöver ditt ombud nu så du kan få hjälp att bemöta det här på bästa sätt.

Det är bra.

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-10-11 14:39:04 följande:
    Om han är en sådan som vill ha kontroll över allt så är han kanske också manipulativ.
    Så pass att han lyckats övertyga FR om sin oskuld.
    Hoppas du får svar av din advokat snart så du får lite hjälp med hur du ska ta detta vidare.
    Ja ändå kallade HAN mig för narcissist i utredningen.

De verkar ha gått på hans skådespel.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-10-11 19:45:11 följande:
    Ok. Ja,det låter ju typiskt.
    Han om någon verkar ju vara en narcissist,i så fall.

Ja,det är ju sorgligt om de har gjort det istället för att tänka på barnens bästa.
    Något de annars brukar se som så viktigt.
    Jag är mållös men som tur nog inte orkeslös. 

Inget är hugget I sten fören domen faller.. Får hoppas att domaren inte håller stenhårt på deras utredning. Det är ju enbart rekommendationer från fam.rätts sida. 
    Jag måste börja skrapa ihop starka vittnen nu tror jag. Jag har iaf handläggaren som han greppade i armen.. 

Men det är galet. Verkligen galet..  
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-10-11 20:10:35 följande:
    Det är bra!

Ja,och du har ju vittnet som såg honom slå barnet också.
    Och det borde ju väga tungt om något.
    Och kanske någon förskolepersonal. 
    Tack för tips! Det ska jag lägga till också, fsk-personal alltså. De hade ju uppmärksammat annat beteende hos det ena barnet när pappa varit med.
  • Anonym (Hannah)

Handläggaren från soc hörde av sig idag ang orosanmälan om våldet på barn.
    Jag fick känslan att fam.rätt har försökt påverka denne och sagt att de varit på hembesök hos pappa och inte upplever någon som helst oro kring barnen där så att den infon var "färsk". Fam.rätt ansåg att umgänget kunde löpa på "som vanligt"..

Handläggaren menade på att det var inte så jätte allvarlig orosanmälan ändå.

Jag sa då att det har varit väldigt mycket våld och annat i över 3 års tid och att han även varit handgriplig på en handläggare, tagit stryptag på mig med barnet i famnen, att jag uppmärksammat blåmärken på deras armar tidigare, att han våldfört sig på mina äldre barn osv osv.. 
    Så jag har hållit barnen hemma under skydd för säkerhets skull och vill att umgänget ska fortlöpa så tryggt som möjligt framöver, helst med kontaktperson. 
    Barnen hade lekt en lek hos pappa och stannat upp i leken när han sagt något i stil med "om ni gör sådär kanske jag blir arg"... Det tycker inte jag visar trygghet. . 

Iallafall skulle denne bilda sig en egen uppfattning och göra hembesök hos pappa, hämta in formation från gamla utredningar där han fick namn på den ena Handläggaren som varit med från start och Handläggaren han greppade armen på, förskolepedagog som uppmärksammat annat beteende.. 

Jag har tyvärr inga större förhoppningar men då har jag gjort vad jag kunnat.
    Detta var bara en kort presentation över telefon. Det är ju så mkt mer man vill ta upp ang våldet..

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-10-12 21:42:36 följande:
    Jag tycker ju att våldet borde vara fullt tillräckligt för att inse att han inte är kapabel att ta hand om barnen själv.
    Du har ju t om vittnen på att det har skett.
    Plus blåmärken på barnen.
    Hoppas de finns dokumenterade?
    Ja man tycker ju det men fr verkar tycka annat. 

Det finns flera blåmärken på barnens armar dokumenterade.. Jag bläddrade igenom kamerarullen och det finns foton som är tagna dagen efter umgänge där man ser märken på armarna.. Så funderar om man kan ha användning av dessa på något vis. 
    Har även en anteckning där jag skriver att ena barnet har varit väldigt oroligt, mammig, svårt att sova m.m. Sedan hittar jag ett videoklipp i anslutning till detta datum där man ser stora märken på dennes armar.. 
    Jag tror jag har nämnt detta tidigare, med märken på bl.a armarna, men att det blev mer säkert nu med utomstående vittnen..
  • Anonym (Hannah)

Jag är tyvärr benägen att hålla med. Jag har fått till mig från andra att dessa 2 från fr inte är bra.. 

Det är helt galet att det ska vara så här 2023!? Vart tog barnkonventionen vägen? Barnens bästa I fokus?
    Hur kan de bedöma att han är lämplig förälder på enbart någon timmas hembesök? 

Tack för ditt svar<3
    Jag ska läsa länken vid tillfälle. 

Jag har en "vaken" advokat som säger vad hon tycker.

Phalaenopsis skrev 2023-10-12 22:12:56 följande:

Jag önskar att jag kunde säga att jag var förvånad, att familjerätten i ditt fall måste vara ett enskilt ruttet äpple. Men jag har i den yttre bekantskapskretsen haft alldeles för många som blivit osakligt bemötta. I det mest graverande fallet så fick exmaken vårdnaden om barnen på socialens inrådan trots att han misshandlat modern så att hon hamnade på sjukhus med spräckt käke. Fyra barn som blev rejält traumatiserade och närmast firade på hans grav när han dog tidigt.

En forskare i utredningsmetodik, Bo Edvardsson, som tittat på Socialtjänstens utredningar var inte imponerad:
    www.sakkyndig.com/psykologi/artvit/edvardsson2011.pdf
    www.nkmr.org/index.php/sv/medias-rapportering/socialtjanstens-utredningar-ar-ett-stinkande-trask
    www.diva-portal.org/smash/get/diva2:432212/FULLTEXT01.pdf

Jag hoppas att handläggaren lyssnar på dig, sin usla utbildning till trots. Annars  hoppas jag att du har en bra advokat. Det kan hjälpa i domstol så småningom.

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?