• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Det positiva i detta är ju att handläggaren får se hur jobbigt du faktiskt har det. 

Förlita dig inte på honom när det gäller umgänge. Tyvärr får du nog boka in såna här saker på annan tid, fixa barnvakt etc. Eller i alla fall ha någon stand-in. 

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-26 14:54:23 följande:

Nu börjar tankarna komma...

Tänk om denna flytt vänds emot mig. Att jag ses osamarbetsvillig eftersom jag flyttar och "försvårar" umgänget. 
    Sätter jag krokben för mig själv nu?

Tänk om TR ser det som en nackdel..

Fast jag vet vad han är kapabel till så kan ju TR tycka annat.. 

Min advokat säger att det inte är några problem när det är så pass nära ändå (3mil)

Men såklart kommer tankarna ju närmare flytten man kommer.. 

Det där "tänk om"..

Men det är samma kommun eller?

Du tog väl tag i detta när han gav sig på ditt barn? Då har du ett bra skäl där, du ville skydda dina barn.

Jag är verkligen inte proffs men det kanske vore bra om du nu i början ser till att barnen kommer till och från umgänget? Så visar du att du inte vill försvåra. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-01 15:40:33 följande:

Jag var och visade lägenheten för barnen idag. De tjoade och trimmade, det var kul för det ekade.

Vi hann vara där i kanske en halvtimma innan en granne knackade på och klagade på att barnen lät..

Jag känner mig inte så taggad inför den här flytten måste jag säga... 

Försöker tänka att det är tillfälligt och vi letar annat under tiden och att vi kommer ifrån honom..

Jag har informerat honom om adressändring och att han måste godkänna för barnen.. inte ett svar.. Det blir nog utredning på det också.. som FR sa att vi inte skulle bråka om.
    Så det ställer ju till det om vi skulle behöva flytta igen framöver... 

Med det ena kommer det andra.

Skit i grannen, denna gång. Det ekade ju, när ni flyttat in kommer det inte eka lika mycket och barnen kommer ju inte vara sådär uppspelta och högljudda dagligen. 
  • Anonym (K)
    Anonym (123) skrev 2023-03-03 07:30:42 följande:
    Är det någon annan så kommer ju soc kunna säga det. Kanske inte vem det var men att det inte var han åtminstone (om du frågar). och ja, ni kommer ju båda beröras av en anmälan eftersom man undersöker barnens situation. Så om det är någon annan som anmält så är det ju inte mot dig, utan just av oro runt barnen och den som anmält vet inte om det sker hos dig eller pappan, så det här ska väl inte vara mer krångligt än att soc kollar upp, och vet saker om er redan. 
    Precis. Är det någon annan så pratar man väl med båda vårdnadshavarna? Det är då barnen som är i fokus. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-11 09:27:46 följande:

Nej precis. Det brukar vara svårt att följa upp anonyma..

Det går sakta framåt. Tack som frågar <3 
    Jag kör lite i taget, det som får plats i bilen. 
    Resten löser sig eftersom känns det som.

Det har blivit nytt "sabotage" från pappans sida.. Han hade bokat tid till vårdcentralen i barnets (sina egna personliga problem) namn som han sedan struntade i att dyka upp på. Och nu kommer det ju en påminnelsefaktura i barnets namn som är skriven här...

Bvc skulle se om den gick att "stoppa"..

När han lämnade barn sist så ville inte barnet släppa en leksak så den skulle JAG lämna utanför hans dörr nästkommande dag för annars skulle han anmäla det för stöld.. Sen var det massa annat han gnällde över. Det börjar bli jobbigt för honom nu.
    Jag tog av barnet leksaken, gav den till pappan och drämde igen dörren. Den var glömd efter 2 minuter.. 
    Går det att bevisa att det var han som bokade tiden? Vilken jävla däre, rent ut sagt. 

Var det han som köpt leksaken? Känns som leksaker tillhör barnen, det är väl ändå inte han som ska leka med den...
    Polisen hade nog skrattat ihjäl sig om han anmält det som stöld.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-11 12:30:47 följande:
    Ja det gör det. Han har skrivit sitt namn..

Ja han eller föräldrarna.. Ja jag skulle ha behållt den  
    Men fakturan är i barnets namn? Barn kan väl inte få fakturor? Eller står det "Vårdnadshavare för..."? Och vad gäller då? En av er måste betala och vårdcentralen och kronofogden skiter i vilket..?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-21 12:03:51 följande:

Nu när han vet att vi ska flytta så har han inte kommit varken med återkoppling om någonting alls. 

Jag kan tycka att det ska ligga i hans intresse om hur han ska kunna träffa barnen, eller ska jag bara utgå från att han kommer och hämtar dem som vanligt? Eller utgår han från att jag ska skjutsa?
    Jag vet ingenting! Jag ska diskutera detta med min advokat iaf.  

Jag kommer ha svårt att skjutsa, dels ekonomiskt, med hänsyn till de större barnen (de ska skolas in i nya skolan, vill inte att de träffar honom mer än de behöver) och det är ju pga honom som vi flyttar! Ska jag sedan sitta och skjutsa och "servera" honom barnen.. 

Samtidigt vill jag ju inte verka som att hindra umgänget iom flytten.. 

Nej, jag skulle akta mig väldigt mycket från att hindra umgänget, kan slå hårt mot dig sen. 
  • Anonym (K)

Varför blev han friad från misshandeln om du hade starka bevis? Var det en film du hade?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-06-10 12:00:31 följande:

Det var en filminspelning med enbart ljud där han säger att han inte tänker släppa taget förens jag svarar och jag säger släpp mig och aj.. osv..

Han har själv sagt att han gjort så

Fattar inte heller hur det kunde frias.. 

Menar du att han har erkänt?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-06-19 15:46:17 följande:

Ja vad ska man säga..

Nu har han fått för sig att jag har krockat med bilen för ena barnet hade sagt det. Den är tydligen totalt kvaddad på hela ena sidan och framtill. Han visste minsann för det hade han sett! Och hans ombud och nån mer skulle kolla upp mig osv osv..
    Han kräver att få veta vad som händer här.

Jag fattade ingenting.

Min bil står inlåst I ett garage.. Okrockad. Jag använder den knappt.. Iofs har jag inte kollat om det varit inbrott. Ska gå och göra det.

Han påstår att han är stabil I sin medicinering och klarar av längre umgänge..

Jo visst.. 

Han kommer ju ingenstans med detta. Bara att gå ut och fota bilen. Bra att den är inlåst, så inte någon går förbi och skapar en skada...
  • Anonym (K)

Minns inte om jag frågat detta innan, men har barnen fått träffa en psykolog? Ensamma?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-10-29 08:53:59 följande:

Han smsade för några dagar sedan och undrade vad det var vi höll på med och att vår konflikt inte skulle gå ut över barnen osv. Han ville inte verka dömande eller nånting, utan bara undrade då han verkligen brydde sig.
    Han frågade också bl.a om jag hört något gällande ena barnet då denne står på väntelista. Jag svarade bara att jag redan hade skickat info till honom om det och att det är längre kötiden än normalt just nu och så fort jag vet nåt så ska han få info.

Fick då till svar att det visste han redan men undrade ändå..
    Han undrade också om umgänget och jag hänvisade till soc utredning om våld och att jag inväntar återkoppling från dem så nu håller vi oss till planen som vi gjort upp med dem.

Sedan ett sms till om att han undrade om det var pga väntelistan som barnet skulle ha längre tid på fsk. 
    Då påminde jag honom om att det var för barnet skulle känna sig mer trygg på fsk eftersom det varit så ledset.
    Fick då till svar att jag inte behövde upprepa mig om det för det visste han ju!

Sedan kom det ett sms till där han skriver att han anser att det blir alldeles för långt mellan gångerna med 5 dagar som han får träffa barnen och att detta var oacceptabelt!! Detta svarade jag inte på eftersom jag tyckte att det räckte med hänvisningen till vår plan med soc..

Så snacka om att vända i humöret.. 

Vid senaste överlämning så var hans föräldrar med och farfar var tvungen att lägga näsan i blöt. Jag ignorerade honom, tittade inte ens på honom.. Då snäste gubben att "jag kunde titta iallafall"..
    Jag sa inget, tittade inte ens åt deras håll utan gick bara..
    Hoppas personalen från fam.rätt uppmärksammade detta..
    Fam.rätt rekommendation är att vi inte ska sköta överlämningarna ensamma då det är risk för konflikt från bägges(!?) håll.. Så därför har soc och personal från fr varit med vid överlämningar.

När barnen sen kom tillbaka så var de värre än någonsin i beteendet. Till och med ett av mitt äldsta barn(19år) påpekade detta. Märks att han påverkar dem enormt när de är hos honom och hans föräldrar.. 
    Var det någon från soc eller FR där som såg barnens beteende?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-02 09:53:03 följande:

Helt plötsligt kan han tänka sig att gå med på fr förslag för att få umgänge "som vanligt" igen. 
    Hans ombud hade mailat detta. 

Det är något som inte stämmer..

Han hade uttryckt sig om att fr var experter som uttalat sig i detta som tyckte umgänget kunde fortlöpa som tidigare och de såg ingen oro. 

Soc menar på att man måste ta hans allvarliga diagnos i beaktning och att barnen är väldigt aktiva så det kan bli jobbigt. 

Så nu sitter jag här och funderar..  Jag får då garanterat vårdnaden men riskerar övernattningar som inte känns tryggt alternativt att vi kan förhandla någon annan form av upptrappning så länge..

Låta det gå till förhandling I tr där man inte har en aning om hur de dömer.. Får vi samma domare som tidigare kan det hända att det går vägen då han märkt att det inte står rätt till hos pappa.. Men det finns inga garantier.. 

Men i tingsrätten sitter väl inte samma domare som i familjerätten?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-05 08:49:34 följande:

De ansåg att våldet på barnen inte var så farligt. . 

Men så sjukt!!!
  • Anonym (K)

Ett tips är att när det inte finns mer information att ge utan bara upprepningar, så skriv bara "Se tidigare sms" eller liknande. Eller klipp in det tidigare sms:et. Tungan ute Jag gjorde så ofta i ett tidigare jobb, bara upprepade mig som en papegoja tills folk fattade att de var dumma i huvudet. 

• Anonym (K)

Hur går det TS? Längesen vi hörde något från dig.

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?