• Anonym (K)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-03 20:25:18 följande:

Ja det har jag. Fick bara en månad reteoaktivt..

Men oj! Så dumt. Finns ju många som drar sig för att göra det.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 10:48:04 följande:

Senast idag ville han ha sina (läs barnens) saker.

I ett sms så hade jag 2 v på mig. Han ändrar sig hela tiden och är aldrig nöjd!

Alltså jag har ju liksom inga saker att ge honom..

Barnens saker är barnens saker..

Vad ska han ha dem till??

Jag tror det är bättre om du inte svarar, alternativt väldigt kortfattat. Oavsett så svara inte direkt, han vill att du ska göra det för då känner han att han kontrollerar vad du gör och när. Anar jag.
  • Anonym (K)

Spelar kanske ingen roll om du flyttar, han kommer väl ändå veta var ni bor? Hade kanske varit smidigt att bo väldigt högt upp i ett hus så han inte kan se in eller kasta saker...

Av ren nyfikenhet, vad skrev hans föräldrar?

Alltså det är bara så underbart att bli uppdaterad och följa din kamp. Verkligen. Jag hoppas att många kvinnor läser detta och får inspiration och mod.

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-05 18:29:21 följande:

Nej så blir det ju säkerligen. Bor redan högst upp men i ett 2 våningshus dock.

De ville ha tillbaka pengar som de har lagt ut på en bilreparation jag gjorde för ett år sedan. En reparation som jag sa nej till eftersom jag inte skulle ha råd att ha bilen kvar. De skulle ändå promt betala osv och sen så var det gjort. Bilen återtogs av lånefirman eftersom jag inte kunde betala lånet. Vi levde enbart på min sjukpenning...

De lovade då att de inte ville ha tillbaka pengarna alternativt sätta in dem åt barnen framöver.

Nu vill de ha tillbaka dem och det var de som det förra meddelandet handlade om. Det där med att om jag inte svarade så skulle jag få besök.. Det borde vem som helst fatta tydligen..

Får de inge svar så skulle de ta hjälp av fogden.

Men det bekommer mig inte..

Så nu sitter jag här och småler sådär lite mysigt i soffan..

När han lämnade tillbaka de små så var han sådär obehagligt tyst igen..

Så jag fick hjälp och hiva ut hans soffor. Han hade ju sagt tidigare att han ville ha sina saker just idag...

Så sagt och gjort så åkte de ut i snön.

Jag hälsade att de var klara för hämtning.

Men såklart så vart ju det också fel!! Så nu skulle han ringa soc, fam.rätt och hela baletten... Han var ju tvungen att följa efter mig och det var ju en lögn från mig att han ville ha sofforna idag..

Men han sa ju sina saker..

Så hur man än gör blir det fel..

Och det var just idag som jag fick hjälp att få ut dem så då fick det ju bli så..

Så nu känner jag mig ganska nöjd faktiskt.

Vilka människor alltså... De pengarna kan de ju glömma.

Blev sofforna kvar därute eller?? Vad ska han ringa om nu? Och påstår han att sdtsrs du ljög om sofforna så var han tvungen att gå efter dig in..?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-06 07:23:59 följande:

Ja det finns ju inget bevis eller så..

De var inte kvar efter nån timma när vi tittade ut

Ja att jag ställde ut sofforna, vet inte vad han ska ringa om faktiskt. Beklaga sig över att han fick sina saker? Att jag ljuger och har ett dåligt bemötande?

Han kan ju ringa och göra sig dum.. Vad ska de göra åt det? Så jag behöver nog en skål med popcorn

Nej han menar på att han är tvungen att följa efter min pipa och göra allt efter som det passar mig. Jag hade ju kunnat valt ett bättre tillfälle med sofforna, det passade inte honom... Fast han sa att han ville ha sakerna "idag"

Synd att jag inte kan lägga in skärmdumpar på smsen här..

Så nu är jag förberedd på att nästa gång han hämtar dem är han inte rolig att ha å göra med.. Men jag är redo.

Han ville ha dem den dagen och det fick han, och så var inte det bra??
  • Anonym (K)

Det spelar ingen roll vem som har betalat barnens saker, det är deras saker. Det kan ingen begära tillbaka. Så inget mer där.

Om han tycker han har rätt till något av det gemensamma så får han ordna en bodelning.

Angående dina saker så kan du nog anmäla honom för egenmäktigt förfarande, eller vad det kallas.

Filmade du händelsen med pulkan?

Kan du inte ha någon hos dig när han är där?

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-07 15:39:40 följande:

Ja så tycker jag med!

Han har inget mer här att hämta.

Ja jag har nämnt för polisen att han hade skrivit att han inte tänkte lämna tillbaka mina saker.

Nej inte filmat men röstinspelning.

Tyvärr så har jag ingen som kan vara här.

Kan inte en kvinnojour hjälpa dig där?
  • Anonym (K)
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-08 16:17:22 följande:

Borde inte polisen ha gjort en orosanmälan? Jag trodde att de skedde automatiskt i sådana här fall. Det verkar verkligen jättekonstigt att familjerätten tycker att umgänget ska fortsätta och pappan strykas medhårs, med tanke på vad han utsätter barnen för.

Precis, jättekonstigt att de inte gjorde det! Dessutom finns det väl något som heter barnfridskränkning eller liknande? Ny lag.
  • Anonym (K)
    molly50 skrev 2022-01-17 10:19:16 följande:

Det undrar jag också.

Och vilka frågor är det som har tagits bort?

Om antalet barn TS har, hur många som bor hemma etc.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-18 20:04:00 följande:

Det känns som att den nya på fam.rätten inte förstår mitt läge och vad det är jag försöker få fram om honom.
    Det har bara gjort saken VÄRRE efter mötet nu.

Han har smsa om barnen säkert 3 ggr nu allt för att få kontroll och komma fram.

Jag svarade att jag gjort klart med honom att jag inte vill ha någon konversation.. 

Nu förväntar han sig svar inom ett dygn för det har vi kommit överens om.. Och det har hon sktivit i ett mail också som jag läst. Jag når inte fram!!

Svara 23 timmar efter att han skrivit då...
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?