Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Ja det är ju onekligen dumt att förskolan vill veta tider så de kan planera sin verksamhet... 

Pope Joan II skrev 2023-09-12 11:02:26 följande:
    Anonym (Hannah) skrev 2023-08-23 21:24:24 följande:

Som jag skrev till Jur

3 sms med samma innehåll olika formuleringar då min advokat sa att jag skulle kräva svar från honom.

Hon tycker också att sådana enkla saker borde vi kunna kommunicera om själva. Det visar ju bara att samarbetet inte funkar.. 
    Då har jag ryggen fri från att verka "krånglig" inför domstolen och utredningen med fam.rätten då jag gör det för barnens bästa och inte verka tjurig. 

Fsk vet om vår situation då jag har haft möte med dem.

Du verkar svag för överdrifter.
  • Anonym (Hannah)

Jo det gör det. Det är samma som kommer på hembesök så jag tänkte höra med dem så.
    Men blev bara så paff när jag fick tiden. Vet inte om pappan också har fått en extra tid.. 

molly50 skrev 2023-09-12 11:03:35 följande:
    Ok. Finns det något tlefonnr eller en mailadress i brevet som du kan kontakta dem på och fråga vad det handlar om?
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-12 10:53:34 följande:
    Det står säkert något nummer där i brevet som du kan ringa och be om en förklaring.

• Anonym (Hannah)

Jag har inte ringt dem då de kommer på hembesök denna vecka men jag har frågat runt lite.

Antagligen så är det att man ska stå till svar för pappans anklagelser efter att de pratat med honom. 
    Eller så ska de stämma av om vi är överens om något. 
    Eller bara kolla av efter att de samtalat med pappan, hämtat in uppgifter från myndigheter eller så. 

Verkar vara vanligt att det är flera samtal iallafall.

Jag har funderat på hur fam.rätt kan fatta beslut på 
    Skriftliga svar på frågor
    Ett samtal
    Ett hembesök

Så det är egentligen bra att de har flera samtal

• Anonym (Hannah)

Inte vad jag vet. 
    Men han har ju gjort det hittills på alla andra samtal och möten soc och familjerätten osv.

molly50 skrev 2023-09-13 09:40:01 följande:
    Men har han anklagat dig för något?
    Det borde du väl,i så fall,ha fått information om?
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-09-14 10:24:33 följande:
    Ok. Ja,du lär väl få veta det på mötet,om inte annat.
    Uppdatera gärna sen. 
    På hembesöket satt de på golvet och lekte med barnen mest hela tiden. Jag satt med en stund och gick sedan ifrån för att lämna dem själva. Svårt att veta hur man ska bete sig.. 

De trodde att kommande möte troligtvis skulle bli det sista men sa inte vad det skulle handla om. Jag frågade inte heller då barnen var med och tänkte att det kanske skulle se illa ut.. 

Jag får ta det för vad det kommer. 
  • Anonym (Hannah)

Ja nog kan man säg att man blev grillad på samtalet..  

Det är som att det är vänt mot mig att jag inte varit tydlig nog med vårat avslut i förhållandet. Och tydligen hade fam.behandlare hållt med om detta.
    Pappan har varit/är förvirrad eftersom jag visat att jag först ville ha med honom att göra för att sedan ta tillbaka det. Nåt i den stilen..

Jag undrade hur mycket mer tydlig jag behöver vara Då han är dömd för hemfridsbrott..

Det var som att "det gamla grollet" går ut över barnen idag.. 

Magkänslan var inte bra efter mötet.. 

• Anonym (Hannah)

Han hade ju inte heller kastat barnens kläder på marken utan tappat dem i farten.. flera ggr tydligen.. finns vittne på att han kastat dem och det vittnet är tydligen min pojkvän enl honom.

Så nog hittar han på en massa ljug! De borde ju se på upplysningar från soc, polis, domstol osv tycker man.. 

Jag fattar ingenting.

molly50 skrev 2023-09-19 18:51:01 följande:
    Men vad har det för betydelse för ert samarbete med barnen?
    Och har du varit tydlig,men han inte har förstått det (eller inte velat förstå= så är det ju hans problem. Inte ditt.
    Och var han osäker så kunde han ju faktiskt ha frågat.
    Men det är väl barnen som är det viktiga här.
    Och om någon har låtit detta gå ut över barnen så är det väl ändå han?
    Du har väl aldrig hindrat honom från att träffa dem?
    Det är väl snarare han som har försökt motarbeta dig?
    Kan det vara han själv som har dragit nån rövarhistoria nu när han märkte att det började gå honom emot?
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-09-19 19:28:44 följande:
    Har de pratat med det här vittnet då?
    Eller lyssnar de bara blint på hans påhitt?
    Om kläderna är trasiga så är det ju ganska uppenbart att han inte bara har tappat dem.

Ja,det borde de ju göra,tycker jag.
    Har de ens pratat med dem?
    Nej de har inte pratat med vittnet 

Det enda de hade tagit upplysningar ifrån hittills var nog bara bvc och fam.behandlaren vad jag förstod
  • Anonym (Hannah)

Ja det ska jag göra. 

Pappa tyckte tydligen också att jag inte gav honom information om barnen.. Vad mer vill han veta? Jag sa att det är snarare han som aldrig säger något..
    Tänkte I efterhand att han har väldigt mkt umgänge så man ska inte behöva rapportera hela tiden om minsta lilla grej.. 

Och det känns som att om det blir samma domare som vi haft hittills så kommer han gå på fam.rättens beslut då han inte vill hålla på med en massa tjafs.. Han vill bara få det överstökat. 

Så nu känns det helt plötsligt inte så bra..

molly50 skrev 2023-09-19 21:51:22 följande:
    Ok. Men då kanske du ska upplysa dem om att vittnet finns om de tar upp detta med kläderna igen.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (X) skrev 2023-09-20 08:12:43 följande:
    Fråga om relevansen med dessa frågor.
    Fråga hur de kan ta upp det och bortse från hans dom.
    Anonym (X) skrev 2023-09-20 08:13:02 följande:

Vad säger din advokat?

Tack, det ska jag absolut ta med mig. 

Hon blev vansinnig.. Hur de kan vända det mot mig som har fått utstå så mkt våld. Då kanske man inte vågar säga ifrån öga mot öga, typ. 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?