Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

molly50 skrev 2023-06-01 13:56:54 följande:
    Ja,det får vi verkligen hoppas. Men om t om domaren noterade hans beteende så kanske de har märkt det.
    Jag hoppas det. 
  • Anonym (Hannah)

De kommer att göra en vårdnad och boendeutredning fick jag beslut på från TR samt inhämta information om hans mående.

Nu är det på gång!

• Anonym (Hannah)

Han blev dömd för 2 punkter tror jag det var. Hemfridsbrott.
    Dagsböter på sammanlagt 2000kr. 
    Jag blev besviken, men tänker att han blev ändå dömd.. 

Resten friades han ifrån. Misshandeln.. där jag hade starkast bevis.. 

Min advokat sa att vi ska överklaga och ompröva det som lagts ner. Så nu börjar detektivarbete igen. 
    Vi funderar om de har blandat ihop händelserna.. 
    De uteslöt socialtjänstens anteckningar och menade att dessa ej var trovärdiga ang blåmärke jag visat upp för dem.

Sist när barnen kom tillbaka från umgänge, var den ena så röd i rumpan så han inte kunde sitta! Han gnällde över rumpan att han hade ont. Han hade bajs kvar I blöjan.. 
    Jag smsade och påtalade detta och får till svar att ja han bajsade strax innan jag lämnade över dem. 
    Alltså visste han att barnet hade bajsat men inte gjort något åt det? Eller informera? Och så röd som han var blir man inte på en sådan liten stund.. 

Sen har farföräldrarna varit framme med saxen igen så han ser hemsk ut i håret så nu måste jag försöka klippa till det själv.. 
    Tydligen så har jag godkänt att de får klippa håret på dem enligt honom.. Vilket jag inte har gjort..  

Jag har tagit det med min advokat.. Hon säger att han ljuger om ALLT! Hon har märkt det.. 

Han ska också komma med information om sitt mående nu så vi kan sammanställa till tingsrätten. Det har han inte heller gjort.. Hoppas han inte gör det heller då vi har begärt om det flera ggr så domaren undrade varför han ej hade givit något svar om det.. 

Kram på er! 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-06-10 05:37:02 följande:

Bra med en dom ändå, även om den blev "liten". Låter också som att din advokat förstår bilden allt mer och jobbar på, så det är väl bara att försöka göra allt man kan den vägen. 

Att han inte klarade av att ta hand om ett litet barns röda rumpa är inte ok. 

Ja precis, alltid något. 
    Hon verkar driven ändå.

Ja jag skrev ett sms (i samrådan m advokat) om att det är bra om han kollar blöjan och ev smörjer när det behövs osv. Då svarade han detta med att han hade bajsat strax innan och att jag beskylld honom för allt..

De har kommit tillbaka nerkissade också..

Allt dokumenterar jag.. 
  • Anonym (Hannah)

Det var en filminspelning med enbart ljud där han säger att han inte tänker släppa taget förens jag svarar och jag säger släpp mig och aj.. osv..

Han har själv sagt att han gjort så

Fattar inte heller hur det kunde frias.. 

Anonym (K) skrev 2023-06-10 11:49:13 följande:

Varför blev han friad från misshandeln om du hade starka bevis? Var det en film du hade?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-06-10 12:21:56 följande:
    Menar du att han har erkänt?
    Man hör det på inspelningen 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2023-06-10 12:07:02 följande:
    Läs domen och be din advokat förklara
    Vi hartalats vid och hon ska maila åklagare för överklagan om omprövning.
  • Anonym (Hannah)

Nej detta friades han ifrån då de påstår att det gått för lång tid, detta hände 2020 och jag anmälde i början på förra året har jag för mig, eller slutet på året innan.

Det som var nu friades han ifrån trots bevis från socialtjänstens anteckningar 

Men vi ska på't igen. 

molly50 skrev 2023-06-10 12:18:23 följande:
    Så de friade honom för att det enbart var en ljudinspelning och ingen film?
    Helt obegripligt!
    Bra om advokaten vill överklaga.
    Han ska inte slippa undan.
    Han borde även bli upplyst om vikten av att smörja rumpan om den blivit röd och att inte låta barnen gå med kissiga och bajsiga blöjor på sig. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-06-10 13:53:53 följande:
    Men jösses! Det spelar väl ingen roll att det har gått lång tid.
    Du har ju för sjutton bevis!
    Svenska lagarna är för skeva.
    Vad har de för försvar för att fria honom trots soc anteckningar då?

Ja,det är bra. På´t igen bara. 
    Ja vi ska ompröva. 

Det kan man lugnt säga att de är.

Kommer inte ihåg hur de formulerade det. Men det var nåt med trovärdigheten av blåmärken i vilket skede det visades upp. 
  • Anonym (Hannah)

Exakt! 

molly50 skrev 2023-06-10 15:27:40 följande:
    Men alltså...det är ju inte konstigt att många kvinnor inte vågar anmäla pga risken att inte bli trodd. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?