Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Nu när FR inte kunde hjälpa oss utan var tvungen att skicka det tillbaka till domstol så blev han förbannad eftersom det var det jag var ute efter! 
    Jag var ute efter att ta detta till domstol för att få ensam vårdnad.. För att kunna flytta..

Jag påminde då att det faktiskt var han som hade stämt mig från första början och jag hade bara svarat på hans stämning. 

Och flytta det gör jag ändå.

Jag undvek ögonkontakt med honom i största mån under samtalet men när jag på slutet försvarade mina andra barn kunde jag inte låta bli. 
    Han hade den där svarta blicken han hade när han hade handen runt min hals...

• Anonym (Hannah)

Jag har polisanmält

Min advokat tyckte inte jag skulle säga nåt om det nu för barnens säkerhet. 

Anonym (K) skrev 2023-02-17 08:33:24 följande:
    Du har polisanmält att han gav sig på ditt barn? Vet han det?
  • Anonym (Hannah)

Från och med 1a Mars har jag annat boende I staden jag ville.

Jag ska ha möte med soc om de kan vara behjälpliga med dubbla boendekostnader, annars var hyresbolaget villiga med en betalningsplan och de lägger ut lägenheten redan från 1a April i sådanafall. 

Men egentligen är hyran för dyr men det är det värt just nu. Det kan man ordna med längre fram. 

Det enda är att jag kan inte berätta för barnen än. De får då sista dagen i skolan här på fredag redan.. Sedan är det lov. 

Det känns sådär..
    Men för deras egen säkerhet så kan jag inte säga nåt med risk för att det når honom.. Ifall barnen säger det åt honom när de är ensamma ute.. 

Sedan blir det spännande då jag inte ens har sett lägenheten. 

• Anonym (Hannah)

Om FR säger att barnen agerar ut när de kommer hem till mamma för det ger inte samma konsekvenser som hemma hos pappa där det är aktoritärt, säger till, har gränser där man inte får.göra som man vill, att saker inte tolereras m.m
    Och då är barnen ännu små.

Det säger en del tycker jag.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-02-19 11:06:19 följande:
    Precis som min kompis ex, som jag skrev om i tråden för väldigt länge sen. Barnen höll masken hos pappa, men kom hem till mamma och bröt ihop. Det var tydligt för alla utom för pappan. 
    Ja det kommer jag ihåg att du skrev om.. 

Så hemskt.. 
  • Anonym (Hannah)

Läste i en gammal utredning fr soc som är 1 år gammal där står det att "han kommer ha stenkoll på både mig och barnen".. 

Känns ju sådär..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-02-20 16:52:59 följande:
    Ja det är ju så som han varit hela tiden. Bra om du kan flytta så att han inte är lika nära i alla fall, då ska han väl inte kunna ha lika koll. 
    Ja det känns ju otäckt! Den utredningen måste jag ha missat förut. Jag känner inte igen det. 

Nog för att det blir ca 3 mil bort och han inte har körkort så vet man ju aldrig när det stämt hittills..
    Då blir det kontaktförbud..
  • Anonym (Hannah)

Han försöker med fulingar för att komma hit. Han smsade att han skulle lämna kläder vid dörren som barnet glömt. 
    Jag svarade att jag inte ville ha honom här och att dessa kunde tas vid nästa umgänge.

Han förstår inte ÖK vi har. 

• Anonym (Hannah)

Ja jag skärmdumpar varje gång. 

molly50 skrev 2023-02-21 15:22:54 följande:
    Spara sådana sms så att du kan bevisa att han inte förstår den överenskommelse ni har. 
    Allt som kan användas emot honom. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (X) skrev 2023-02-21 17:28:53 följande:

Jag fattar att det känns tungt, men landa i att du gör allt du kan för att skydda alla dina barn.
    Du har en plan och kommer stegvis längre bort, även om det tar tid.
    Håller tummarna inför flytten.

Tack!

Det går undan! Får tillgång till lägenheten om 1v redan. Har ordnat med blanketter till skolbyte osv idag. Det kommer bli värre med fsk som han måste godkänna och det kanske är 3-4mån kötid och mina föräldradagar börjar ta slut och han kommer inte skriva över några från sina till mig. 

Känns så overkligt ändå! Att om 1v kan vi "börja" om och förhoppningsvis få det en aning lugnare. Massa nya lekparker att upptäcka för de små. En helt ny spännande värld öppnar sig för dem.
    Kunna promenera till stan för att köpa glass! Här finns det inte ens en kiosk..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?