Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2023-02-09 08:04:34 följande:
    Tingsrätten gör ingen egen utredning, det är fr som utreder och lämna rapport och förslag.

Gången är ungefär
    Stämning till tingsrätten
    MUF hos TR  som ger ett uppdrag till FR att utreda och försöka hitta en överrenskommelse
    FR utreder, blir det ingen överenskommelse går det tillbaka till TR
    HUF och domstolen kommer trycka på att ni ska komma överens och går inte det blir det beslut. Som underlag har TR dels rapporten från FR dels era yrkanden och motiveringar
    Ja det sa FR men dokumenterar inget mer än om vi varit där och ev enats om något. 

Så då är det lika bra att inte enas om något så får de starta en utredning istället. 

Enad vi anser de att vi kommer överens och så fortsätter samma ekorrhjul.. 
  • Anonym (Hannah)

Nu må jag låta tjurig men har man gemensam vårdnad så tar man gemensamma beslut om barnen..

De kom från umgänge och farmor hade klippt håret på den ena.. Utan min vetskap .
    Skillnade vore om vi var eniga som "normala" föräldrar men nu när läget är som det är blir man nästan irriterad.. 

Sådär! Nu fick jag gnälla lite..

• Anonym (Hannah)

En sak har jag lärt mig under resans gång det är att ignorera icke relevanta saker..

Jösses vad detta spårade ur! 

Ett X är just ett X av en anledning.

• Anonym (Hannah)

Just nu är jag nog i en svacka.

Man har skyldighet att skydda sina barn men när man väl får energi till att hitta ett annat boende så är det tungrott! 

Jag har ingen möjlighet att stå för dubbla hyror och det är sista minuten lägenheter man har chans till..
    Verkar så svårt allting..

Men jag får ladda om helt enkelt.. 
     Tack som frågar <3

molly50 skrev 2023-02-15 18:10:22 följande:
    Hur går det för dig med allt?

• Anonym (Hannah)

Jag vill också passa på att tacka Er ALLA som stöttar mig i denna tråd. Det betyder mycket för mig! 

• Anonym (Hannah)

Tack Fina Ni!

Ja det löser sig alltid i slutändan.
    Om barnen mår bra av det så är det värt det, det är ju "bara" pengar. Sådant går att lösa i efterhand.

Men ett trasigt barn går inte att rädda..

Kram <3

• Anonym (Hannah)

Fam.rätten sa själv ifrån sig samtalen. Så nu är det domstol nästa.
    Känns faktiskt bra ändå!

• Anonym (Hannah)

Tack för ditt svar!

Jag står fast för ensam vårdnad. 

Ett fastställt schema vore bra men begränsat med tanke på hans mående när han lämnar barnen och det går ut över mina andra barn.

Han ville ha ett extra samtal på fr för att ta in oberoende människor som kunde avslöja att jag var en lögnare! 
    Jag dog lite.. Men jag kontrade inte på det mer än tacka för inbjudan..

Anonym (Jur) skrev 2023-02-16 12:30:05 följande:
    Lycka till! Fundera verkligen på vad du vill yrka på och vad som är viktigt och vad som är acceptabelt.

Tänk på att vissa saker kan inte TR  ta beslut om.

Är det vårdnaden som är huvudfrågan eller ett i detalj fastställt umgängesschema.

Även med ett fastställt umgängesschma finns det inget som kan tvinga honom att ta barnen på sin tid.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2023-02-16 12:37:41 följande:
    Ska du kunna ha någon form av distans till honom är nog ett fastställt schema bra. Då finns det en tydlig tid när han kan och ska hämta. I övrigt behöver du inte ha en disussion om när. Han måste då också lämna vid ett fasställd tid och har  begränsad möjlighet att diskutera det

Ska absolut ta det med min advokat. Tack!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2023-02-16 12:38:54 följande:
    Mera - Ni kan t ex ha överlämning i anslutning till dagis/skola. En  lämnar och den andra hämtar så slipper ni mötas.
    Det har jag funderat på men svårt när Pappan är låst på 5h umgänge.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?