Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Jag tänkte på det först men sedan kom jag på att det kanske inte är så bra att skicka dem då de registreras över mailen och det syns om man begär ut anteckningar. Tror jag! 

molly50 skrev 2022-02-28 18:01:09 följande:
    Det kanske räcker om du skickar inspelningarna dit?
  • Anonym (Hannah)

Det lustiga var också att anmälan vsr om att han hade oro kring mitt bristande i föräldraskap men när jag började ta upp det med hans psykiska ohälsa osv så säger hon att "Ja ni har ju blivit utredda för ert föräldraskap (el liknande) så det behöver ni ju inte ta upp och nämna för varandra"... Nähä, men vad var det då anmälan handlade om?....

• Anonym (Hannah)

Alltså.. 11 samtal/mail/sms till soc på en period på ca 12 dagar.. 

Om hur jag missköter barnen, lortiga kläder, att han håller koll på vad vi gör, barnen spelar tv-spel (vilket de inte ens gör) de kan inte ta ett ynka nej från honom innan barnet läggar  sig raklång på golvet och dunkar huvudet och knuffar lillebror. 
    Han klarar alltså inte av 2 års trotsen? 
    Och att det är JAG som gormar och skriker inför barnen samt att det inte alls stämmer med misshandeln.

Ja vad ska man säga... 

• Anonym (Hannah)

Tro mig, jag funderar detsamma!

När man pratar m soc så måste man passa sig för hur och vad man säger för allting kan komma att vändas emot en. Man får tänka till en eller 2 ggr så man inte smutskastar honom i "onödan".
    Men jag fattar inte heller hur soc kan tycka att det är ok från hans sida men ju mer han härjar desto bättre för min del.. (hoppas jag) 

Fam.rätten jobbar mer med barnens rätt till umgänge så de skiter fullständigt i hans beteende. Det hör till polisen.. Men hursom så är det stopp där iaf. 

Jag har inte visat soc några inspelningar. 
    Just nu väntar jag på polisen att de ska göra färdigt. 

Advokaten har semester denna vecka. 

Och eftersom det är han som vill ha utökad tid så ligger bollen hos honom att kontakta TR. 

Jag har massa papper där jag gjort överstrykningar med olika färger, anteckningar m datum klockslag och minutrar osv i inspelningarna som polisen har fått. Eftersom det är rätt mycket material att gå igenom så förstår jag att det tar tid. Bara skärmdumpar var över 900 st från enbart messenger tex..

Anonym (Lina) skrev 2022-03-02 18:59:52 följande:

Jag tycker att det är underligt att ni fortfarande står på exakt samma ställe och stampar.... absolut ingenting har hänt trots alla samtal, inspelningar, bevis, polisanmälningar, adokatbesök. 
    Man börjar ju undra. 

Behöver du att någon hjälper dig vid samtalen med familjerätten, soc och polisen? Någon som kanske kan förklara hur det faktiskt ligger till och visa fram alla olika bevis i tydlig punktform? 
    När du beskriver dina samtal med soc så låter det som att de inte förstår dig? De förstår inte vad du säger och de förstår inte omfattningen av det hela.

Du beskriver att ditt ex själv säger till soc att han håller koll på er och soc tycker att det är bra och ser inget konstigt med det. Men om de hört vad du sagt och sett alla dina bevis så borde de flugit i taket när han sa det. Alla deras varningsklockor borde tjutit. 

Så du måste göra något! Ryck tag i advokaten! Hjälper hen inte dig så ta kontakt med en annan, igår! 
    Lägg upp alla bevis i tydlig punktform. Lista alla samtal. Lista alla era diskussioner. Lista alla hot och krav från honom och hans föräldrar. 
    Ha i en pärm så du lätt kan ge till advokaten, soc etc.

Du kan inte bara hålla på såhär månad efter månad med småtjafs med exet.

Men jag funderar på det här med att han kontaktar soc och gör orosanmälningar om man inte kan anmäla det som trakasserier och vad det nu heter.. egenmäktighet? Att han sprider osanning?
  • Anonym (Hannah)

Ja man kan ju "hoppas". 
    Ja under utredningen så är det väl klart att man skärper till sig och visar sitt bästa jag.. 
    De borde ju märka att det inte funkar utan någon som är med.

Jag ligger lågt nu fram till advokaten är på plats så rådgör jag med denne hur man ska göra. 
    Det verkar som om att soc inväntar på att han ska vända sig till TR. eftersom han har nämnt det flera ggr både till dem och famrätt.
    Och advokaten sa att det är ju upp till honom om han vill ha utökad tid. Och jag tror nog att han inte kommer mäkta med det. Det är nog mycket snack från hans sida. Han lägger över det på mig varje gång! 
    Vänder jag mig till TR kan de ju komma att fastslå ett schema som blir helt upp åt väggarna! Så det är jag också försiktig med.. 

Jag funderar dock på att försöka få utökad tid på fsk för äldsta och då kommer det att drabba hans umgängestid. Det är för barnets bästa. Stimulans på fsk, rutiner och riktig mat & omsorg.
    Ska kolla upp det iaf å se hur man ska göra. Motsätter han sig det tänker han inte på barnets bästa utan enbart på sitt eget umgängesbehov. 

Som jag skrev nyss så borde dessa samtal osv till soc nästan vara som trakasserier och att han orosanmäler om osanning så det heter ju nåt speciellt som man kan polisanmäla.. Ska kolla upp det iaf. 

Anonym (Camilla) skrev 2022-03-02 17:11:52 följande:

Det är bra han kontaktar soc varje dag i en dryg vecka. Tyder på att han börjar bli uppvarvad dvs går mot ett hypomant skov. De har ju redan gjort alla utredningar. Påstår de. Han visar ju klart och tydligt att han inte klarar sin föräldraroll. Han gräver sin egen grav här.  

Sagt det förr - bjud hem socdamerna. Rak kommunikation. Utan känsloargument. Tjata på polisen och din advokat. Du ska till TR asap.

• Anonym (Hannah)

Jadu..

Jag fick sms tidigare idag att han ville veta barnets 4 sista siffror då han hade glömt det. 

Jag svarade inte på detta.

Sedan kommer det en notis från 1177. Då har han skrivit där och frågat bvc om siffrorna eftersom att JAG inte ville lämna ut dem och hans jurist behövde detta i kommande tvist..

Jag tror inte att han vet att jag också får dessa  meddelanden.

Det börjar ju bra.. att han inte ens kan svara juristen på barnets personnummer.

Jag är REDO!

Anonym (Camilla) skrev 2022-03-02 22:27:44 följande:

Tror ändå att du måste ta tjuren vid hornen och själv dra honom till TR. Han kommer inte att klara det. Så länge som han var fullt sjå att kontrollera och rapportera så går han inte vidare. 

Det du kan riskera är att du får gå med på övernattning vilket du är skiträdd för. Ställ det i proportion med all smådynga han håller på med hela dagarna. Om du vill att det ska ta slut så är du nog tvungen att själv ta tag i det. Vad är det som säger att du inte kan ställa krav på schema och umgänge. Du kan också ge ett för dig hållbart förslag. Du behöver inte vänta in honom och sedan bar kritisera. Lägg ribban själv.

Återigen - Bjud in socdamerna. Tala fakta om vad du vet om hans medicinska tillstånd. Lägg bort känsloargumenten. De stupar du bara själv på och det blir pajkastning. 

Påstår socdamerna något fråga hur de kom fram till det. Vad grundar de det på? Frågar du det så får du höra om det är genomtänkt eller hörsägen. Var väldigt strikt med att det ska vara fakta och inte eget tyckande från soc. 

Tala om för dem att du vill ha en lösning och slut på tjafs. Du måste vara lösningsfokuserad. Inte försvara eller förtala. Läs på socialtjänstlagen och om hans diagnoser. 

Tjata på polisen i morgon. Lämna meddelande till advokaten att ni ska ha kontakt på måndag senast tisdag. Vågar du hålla emot om jag säger att det kommer inte ha hänt ett skit om tre månader? Jag vet. Triggar dig lite så du ska tagga till och ryta till. Kämpa på nu! 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-03-03 18:37:17 följande:
    Men varför svarade du inte? Jag tror du skjuter dig i foten där. 
    Dels för att jag inte är ett vandrande uppslagsverk som man bara kan fråga om info och räkna med att jag ska kunna allt. 
    Det finns massa sätt att ta reda på pers.nummer om man inte kommer ihåg det. 
    Sedan tycker jag att om man inte kan komma ihåg sina egna barns pers.nummer så kan man skriva upp dem. 
    Räknar han med att jag alltid ska vara tillgänglig? Om det händer en akut olycka och jag inte finns tillgänglig? Ligger i koma? Semester? Ingen mottagning? 

Sedan att skylla på att jag inte lämnar ut dem? Vi har gemensam vårdnad, det är lika mycket upp till honom att ha koll.
    Och att JAG håller på bvc kortet. Ja vart skulle det annars vara?

Så nej det tror jag inte att jag har gjort. 

Å andra sidan så har jag haft fullt upp med sjuka barn idag och sprungit emellan sängarna då de knappt sovit pga hosta/halsont/snoriga näsor under natten så de har varit gnälliga, trötta, slöa osv hela dagen. 

Han fick ändå svar på sin fråga till slut och det löste sig.
  • Anonym (Hannah)

Så då ska jag bara släppa allt med alla barn och leta upp nummer åt honom. Han tror ju att jag inte har ett skit att göra om dagarna än att sitta och passa på meddelanden från honom. 
    Han är ensam och har inget jobb ingenting att göra om dagarna mer än att få allt serverat?

Anonym (Hannah) skrev 2022-03-03 19:20:55 följande:
    Dels för att jag inte är ett vandrande uppslagsverk som man bara kan fråga om info och räkna med att jag ska kunna allt. 
    Det finns massa sätt att ta reda på pers.nummer om man inte kommer ihåg det. 
    Sedan tycker jag att om man inte kan komma ihåg sina egna barns pers.nummer så kan man skriva upp dem. 
    Räknar han med att jag alltid ska vara tillgänglig? Om det händer en akut olycka och jag inte finns tillgänglig? Ligger i koma? Semester? Ingen mottagning? 

Sedan att skylla på att jag inte lämnar ut dem? Vi har gemensam vårdnad, det är lika mycket upp till honom att ha koll.
    Och att JAG håller på bvc kortet. Ja vart skulle det annars vara?

Så nej det tror jag inte att jag har gjort. 

Å andra sidan så har jag haft fullt upp med sjuka barn idag och sprungit emellan sängarna då de knappt sovit pga hosta/halsont/snoriga näsor under natten så de har varit gnälliga, trötta, slöa osv hela dagen. 

Han fick ändå svar på sin fråga till slut och det löste sig.
  • Anonym (Hannah)

Jag förstår hur du tänker men jag känner ändå att något måste ju han anstränga sig om också Han är ändå vårdnadshavare..

Och tycker soc att jag inte samarbetar i detta och jag vägrar att ge ut dem? Alltså vi har gemensam vårdnad och han kan söka upp siffrorna på skatteverket, 1177, fk.. Och vem säger att jag kan dem utantill? Då ska alltså jag avsätta tid att söka upp det åt honom? Det var lite det jag menade med att han är ensam om dagarna och har inget för sig. 
    Jag är hemma m sjuka småttingar och har häcken full som det är..

Jag ska väl egentligen svara ang barnen och det som gäller umgänge. Detta ser inte jag som en umgängesfråga.. Men kanske har jag fel.. 

Men det är så jag tänker iaf. OM jag nu skulle ligga i koma eller liknande vem ska då svara?

Anonym (K) skrev 2022-03-03 20:48:36 följande:

TS ska tydligen svara på sms gällande barnen och detta gällde barnen. Jag försöker föreställa mig hur soc-tokstollarna ser på det här. 
    Ja, han bör ha koll på siffrorna men nu hade han inte det. Förmodligen kommer han säga till soc att TS vägrar ge ut barnens personnummer och stollarna anser då att hon inte samarbetar. 
    Jag är på TS' sida här. 
  • Anonym (Hannah)

Okej! Tack. 
    Ja inte spelar då barnet tv spel, har skitiga kläder och det finns då mat så det räcker och blir över. 

Han står och håller koll på oss sedan ringer han till soc när han ser något som han anser är fara för hans barn.. 

Men jag ska rådgöra med advokaten. Tack igen

Anonym (Maria) skrev 2022-03-04 03:04:20 följande:
    Falsk tillvitelse, möjligen. Men då ska det också bevisas att personen medvetet lämnar osanna uppgifter och inte att det handlar om att han rapporterar det han genuint misstänker/känner oro för...

Med reservation, är inte helt säker, fråga din jurist
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?