Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Han skrev i lördags att den skulle hämtas av mig samma dag. Det nämnde han då han kom och tjafsade på parkeringen på söndagen. 

Skillnaden mellan vagnen och sofforna är ju att han själv bad om att få sofforna just den dagen så då gjorde jag iordning dem.

Jag har inte sagt att jag kan hämta vagnen nu..

Ja han är onekligen speciell..

Anonym (K) skrev 2022-02-22 07:24:36 följande:
    Ah, jag förstår. Men du har inte fått något sms av honom heller?
    Kan du inte bara skriva att du inte har möjlighet att hämta den p.g.a. sjuka barn?
    Man får inte ställa ut folks grejer sådär, men du gjorde väl samma sak med hans soffor..?
    Vääääldigt märkligt att han behåller vagnen i en halv evighet och så plötsligt, när det är snöstorm, då går det bra att lämna tillbaka den...
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Mille) skrev 2022-02-22 07:32:45 följande:

Han tror säkert han ska få låna den nya vagnen eftersom du förstör den gamla genom att inte hämta vagnen ( i hans ögon)

Ja så kan det ju också vara.. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-22 18:30:54 följande:

Kommer ni någonvart? Står ni bara och stångas? Att vänta på polisens utredning är ju segt. Men resten då? Var ligger egentligen bollen. FR verkar ni vara färdiga med. TR är antagligen nästa steg. Är det något på gång? Hur lång tid ska det behöva ta? Ni måste ju få lugn och ro. Hur har ungarna mått nu senaste veckan? Vad är planen för sportlovsveckan både för dig och pappan? 

Inte nånstans.. Väntar på utredningen nu. Han kommer slå bakut när han blir varse det så ligger lågt tills dess. 
    Bollen ligger hos honom eftersom han vill ha utökad tid. Men han försöker manipulera mig just nu så jag ska fatta beslut och ge efter för hans övernattningar osv. "Du tänker inte på barnens bästa som inte låter dem träffa sin pappa och bygga band" ..

Om jag lägger in till TR om fastställt schema så kan de komma att döma till övernattningar och de vill jag verkligen inte. Hans psykiska hälsa klarar inte av det. Han misskötte ju tom sin medicin för bipoläritet osv.. Han klarar endast av dagtid och det är för barnens säkerhet som jag tänker på.

Just nu ligger vi lågt med lovet då de äldre barnet är sjukt och när man är några styckna så kommer det troligtvis gå runt. 
    Harvar på med samma schema 3ggr/v.. 

Han smsade om vagnen att om jag inte hämtar den innan i morgon kväll så slänger han den. Jag har inte svarat på detta. 
    Jag känner också att jag inte vill gå hem till honom och hämta någon vagn ensam.. sen så är banet hemma å är sjukt så vill inte lämna det ensamt heller. 
    Men det hsn säger, det är det som gäller! 

Jag sa till honom förut att tillhörigheter tar vi genom fam.rätten och bestämmer när var hur de ska hämtas. Men nu har han snöat in på vagnen och då existerar inget annat. 

Lugn och ro? Det kommer vi aldrig få från honom hur vi än gör. Vare sig vi går via TR eller inte. Han kommer fortsätta med sin manipulation..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-02-22 20:23:08 följande:
    Så han sms:ade och ställde ut den utan att kolla om du kunde komma och hämta den?

Han är sur för att du köpt en ny vagn för då har du tagit ifrån honom makten gällande det. 
    Ja precis så. Får han för sig någonting så är det det som gäller. 

Jag sa förut till honom att tillhörigheter tas via fam.rätten om när var hur de ska hämtas. Jag vill inte heller gå dit ensam och hämta saker.
    Sedan så tror han att jag har all tid i världen att bara göra som han säger och tycker.. han fattar inte att jag har liksom 4 barn till att tänka på bkand annat och ett hem som skall skötas, läxor som ska göras, sjuka barn.. Ja allt sådant.. 

Han tycker att det är bara stt släppa saker när det passar honom!. 

Så hämtar jag den inte innan i morgon kväll slänger han den.
  • Anonym (Hannah)

Så tänkte jag med. Han har lånat, han får lämna tillbaka. Men det verkar för krångligt att ta med den..

molly50 skrev 2022-02-23 09:03:23 följande:
    Eller så kan han ju själv komma med vagnen om han bor nära.
    Eller ta den med sig vid nästa umgänge.
  • Anonym (Hannah)

Inte vad jag kommer på nu. 

Nej jag hade väl tänkt använda den när man har det minsta barnet själv, att "slippa" ha en dubbelvagn när man ska någonstans. 
    Egentligen behöver jag den inte nu.. Jag har försökt att "släppa" den just för att markera att jag inte "lyssnar" på honom och visa att han inte ska vinna om än att det gör "ont" . Men man kan ju inte leva med dessa saker för alltid heller. Antagligen är den också förstörd så. 

Han kommer snart på något annat att bråka om... 

Anonym (123) skrev 2022-02-23 09:12:24 följande:
    Kan någon du känner ställa upp och hämta den? 
    Är den så viktig egentligen? Jag förstår att du inte vill att han ska ha dina saker eftersom han är så krånglig, men för dig, rent krasst - behöver du den? Hade du tänkt spara den eller sälja den osv? 

Är det "värt" att skita i att hämta den för att slippa samröret med honom gällande detta? Om han slänger den har han dels gjort något han inte borde, men du har också visat honom att du inte brydde dig = hans försök till makt via denna vagn hjälpte honom inte, om du struntar i den. 
  • Anonym (Hannah)

Så nästa irritation för hans del nu är att han inte kan läsa på 1177 om barnets hälsobesök på bvc. En extra koll, inget märkvärdigt alls. Utan den blev bokad på förra besöket som han promt skulle gå på. 
    Jag hänvisade informationen till 1177 eftersom besöket nu var under min dag.

Den som får ut för det nu är ju jag. Men jag jobbar inte för sjukvården, 1177, så jag kan inte hjälpa honom i detta.

Han har lika stor rätt till barnets journal som jag men han vänder på det att jag är huvudombud och jag vet inte vad han har för ursäkter. 
    Visst skulle jag kunna göra det enkelt för honom och skriva vikt & längd men han kan som sagt läsa sig till informationen själv. Sedan vet ju inte jag när sköterskan skriver in det i journalen. Han skriver meddelanden på 1177 genom barnet och jag vet inte om han vet att jag kan läsa dem.. Jag hade varit väldigt kryptisk i mitt meddelande om att "info om besöket fanns på 1177" enl honom.. 

Sedan så kunde jag vänta mig flera orosanmälningar enl honom (om vad vet jag ej) och så skulle jag söka hjälp osv.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-23 15:12:32 följande:
    Ignorera
    Ja det gjorde jag också men det blev svårt då han vägrade lämna över barnet han hade i famnen förens han fått "pratat" klart.. 

Jag sa hej då jag vet inte hur många gånger...
  • Anonym (Hannah)

Ja det var det jag gjorde men måste ju få in barnen innan jag får igen dörren.

Anonym (Jur) skrev 2022-02-23 15:30:29 följande:
    Svara inte, låt honom prata, alternativt stäng dörren. 
  • Anonym (Hannah)

Ja det kan man säga..

Hej och Hej då är den konversation vi ska ha men det skiter han fullständigt i. 

Anonym (123) skrev 2022-02-23 16:57:42 följande:
    Så han står och "skäller" på dig med barnet i famnen så att barnet hör allt, känner hans irritation osv? 
    Det måste väl ändå vara emot er överenskommelse? 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?