• molly50

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2023-11-02 09:53:03 följande:

Helt plötsligt kan han tänka sig att gå med på fr förslag för att få umgänge "som vanligt" igen. 
    Hans ombud hade mailat detta. 

Det är något som inte stämmer..

Han hade uttryckt sig om att fr var experter som uttalat sig i detta som tyckte umgänget kunde fortlöpa som tidigare och de såg ingen oro. 

Soc menar på att man måste ta hans allvarliga diagnos i beaktning och att barnen är väldigt aktiva så det kan bli jobbigt. 

Så nu sitter jag här och funderar..  Jag får då garanterat vårdnaden men riskerar övernattningar som inte känns tryggt alternativt att vi kan förhandla någon annan form av upptrappning så länge..

Låta det gå till förhandling I tr där man inte har en aning om hur de dömer.. Får vi samma domare som tidigare kan det hända att det går vägen då han märkt att det inte står rätt till hos pappa.. Men det finns inga garantier.. 

Har du pratat med ditt ombud om det här?
    Och vad säger hon?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-02 11:40:54 följande:
    Nej jag har inte hunnit då hon bifogade detta sent igår kväll. Ska givetvis göra det.
    Ok. Ja,det är bra. Du lär behöva hjälp med det här. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-05 08:49:34 följande:

De ansåg att våldet på barnen inte var så farligt. . 

De ansåg att våldet "inte var så farligt"?!
    Vad krävs då för att de ska anse att det är alvarligt?
    Våld ska överhuvudtaget aldrig brukas på barn.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-05 12:53:28 följande:
    Precis min tanke.. 
    Finns det inte möjlighet att få byta utredare på fr?
    De här verkar ju inte ha barnens bästa i åtanke.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-05 14:39:01 följande:
    De är ändå klara med utredningen

Nu är det ju soc som tar över och den verkar lite bättre 
    Ok. Ja,vi får hålla tummarna för att de sköter sig bättre. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-06 17:38:56 följande:

Ännu en gång skickade han sms till fel person.. Intressant då han tydligen ska på något samtal gällande barnen. Jag vet inte vad. 

Han var också missnöjd över videosamtalet med barnen.. Jag kan inte rå för att de inte får något fokus och inte kan sitta still osv. 
    Den lilla ville inte alls prata..

Jag besvarade inte detta..

Ignorera honom bara när han håller på så där. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-10 22:05:41 följande:

Soc och fam.rätt är inte överens..

Soc anser att en kontaktperson kommer att behövas under en viss tid när han ska ha umgänge för att få insikt. 
    Det känns som om soc förstår.

Fam.rätt säger att det inte behövs.. 

Men det verkar som att soc kommer bevilja detta ändå (ingenting som är klart än) 

Då kommer umgänget minskas ner eftersom det blir en ganska omfattande tid annars. 

Soc väntar på alla handlingar från den gamla kommunen också och där kommer de ju se allt.. Plus en massa andra möten och samtal med bla gamla soc, familjerätt osv. 

Allt detta som fam.rätt borde ha gjort inför sin utredning till tingsrätten! 

Hoppas detta ger resultat..

Håller tummarna! 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-13 19:52:04 följande:

När barnen kom tillbaka efter senaste umgänge så blev äldsta barnet ledset så fort det fick syn på mig. Ville direkt upp i famnen, tappade sin majskaka på backen..  När vi kom in och jag tog av äldsta barnet vantarna så var händerna alldeles blåa.. 
    Han hade snörat åt vantarna så hårt... Det andra barnets händer var knallröda av kyla... 
    Det var inte så konstigt att han tappade kakan om han inte hade nån känsel i händerna.. Pappa sa att han var ledset för att han inte fick sova färdigt..

Jag fotograferade händerna och vittne finns.. 
    Har vidarebefordrat till advokaten.. 

Han verkar inte kapabel att ta hand om barnen.
    Bra att du dokumenterade det och skickade till din advokat. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-13 20:34:30 följande:

Man vill ju inte skicka iväg dem mer.. Det var hemskt att se..

Jag förstår det. Jag hade känt samma sak. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-16 20:26:35 följande:
    Problemet är att jag inte har fått tag på nån av dem denna vecka och i morgon är det för sent.. 
    Varför är det försent?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-17 10:31:46 följande:

Nu informerade jag honom om händerna med inrådan av advokaten.. 

Såklart vinklar han det till att det är mitt fel. Att jag skickar iväg dem i för små och för tunna kläder, för kalla skor osv..
    Han skrev själv att barnet var blå och kall om händerna och ville ha vantarna..

Men det var inte det jag skrev.. Jag skrev att de var för hårt åtdragna.. Det läser han inte..

Har han inga kläder och ombyten till barnen hemma själv så han kan klä dem bättre då,om han nu tycker de är för tunt klädda?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-17 08:26:26 följande:

Min advokat sa att det inte är ett starkt skäl till att hålla barnen hemma från umgänge. Det är ju inte så att någon sett honom slå barnen..

Alltså, VAD krävs för att hålla barnen hemma med en god anledning? 

Hon sa att jag tar en stor risk som håller dem hemma från fysiskt umgänge.. 

Men ändå så överväger soc kontaktperson vid umgänge.. 

Så om jag skickar dit barnen och soc anser att jag inte skyddar dem, vad händer då?

Jag är i chock... 

Men vänta lite,var det inte någon som hade sett honom slå barnen?
    I så fall borde väl det vara skäl nog att hålla barnen hemma.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-17 13:55:09 följande:
    Det tänkte jag också.. eller filtar i vagnen.. 
    Ja,om inte så får han väl se till att skaffa det om han ska ha fortsatt umgänge.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?