Måste han verkligen få veta?
Nu har jag i samrådan med advokat ställt in umgänge den närmsta tiden framåt.
Eftersom det kom till myndigheternas kännedom att det har varit våld i samband med umgänget så gjordes en orosanmälan.
Så min advokat sa att jag måste skydda barnen men att det inte är av vikt att minska umgänget.
Jag ska sedan föreslå övervakat umgänge I utredning med soc.
Jag smsade pappan och frågade vart barnet fått blåmärke ifrån och varför denne säger att farföräldrarna varit arga osv.
Jag skrev, vad jag tyckte ingenting anklagande i meddelandet utan bara undrade. Han tog väldigt illa upp och förnekade allt.
Han var inte heller samarbetsvillig till att barnet behöver mer tid på fsk då denne blir hysteriskt ledsen efter varje veckas ledighet. Denna tid skulle gå ut över hans umgänge och det tänkte han minsann inte gå med på.
Även pedagogerna har uppmärksammat barnets beteende och tyckte också att barnet skulle behöva komma lite extra vilket jag skrev till pappan. Jag föreslog även någon dag umgänge framöver som kompensation. Han ignorerade detta totalt. Har inte hört något från honom ännu..
Utsagan har iallafall kommit men i skrivandets stund har jag inte hunnit läst igenom den så noga.
Det märks att allt detta är påfrestande för honom och han har det jobbigt som går ut över barnen.. Men han säger att allt går så bra och han mår mycket bättre idag...
Att han har det jobbigt och inte mår bra ska inte gå ut över barnen.
Det är något han måste ta tag i själv.
Det är bara han som kan göra det.