Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Missfall?

Skulle du inte kunna ringa BM och be att få ta blodprov för att mäta HCG med ett par dagars mellanrum? Blödningen kan ju ha varit missfall men att allt inte kommit ut och att hormon därför finns kvar i kroppen som ger positivt resultat på gravtest. 

VUL är nog kanske inte jättestor vits att göra nu då det ändå inte kommer synas så mycket. Det skulle vara om du får göra ett VUL nu och ett om ett par veckor för att se om något förändrats. 

• svansmamman
    Emma8273 skrev 2021-11-12 08:01:15 följande:

Jag var ju på ultraljud iförrgår och han såg ingenting alls. Sa typ att du ser ju själv det är ingenting här"

Innan sa jag att jag tog ett digitalt test, hann inte säga mer än så innan han sa åt mig att dom litar absolut inte på veckotesten och att detta var ett tidigt missfall bara. Så tidigt att det inte ens syns.

Hur kunde jag då plussa vid min ägglossning. Jag förstår inte.

Jag kanske kan göra så , ska ringa bm och kolla tack för tipset.

Kontrollerade han om graviditeten kanske satt sig någon annanstans då? Jag tänker så det inte är ett utomkvedshavandeskap. Veckoindikatorn är endast tillförlitlig om man testar med morgonurin så du ska nog inte stirra dig blind på antal veckor från befruktning om du testade senare på dagen. 

Absolut värdelöst bemötande av läkaren. Min upplevelse är att barnmorskor brukar vara helt fantastiska och väldigt tillmötesgående och mån om en. Förhoppningsvis lyckas du få tag i en vettig barnmorska som kan hjälpa dig för det låter ju onekligen som att något är galet. Jag hoppas allt löser sig för dig på bästa möjliga sätt! 
Svar på tråden Missfall?