Inlägg från: Anonym (Hmm...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm...)

Missfall?

Nja, hörru, den läkaren svamlade lite. Vid kemiska graviditeter hinner man inte få vecka 2-3 på test. För att räknas som kemisk graviditet ska embryot ha dött v.4, senast vid BIM. Efter det är det ett regelrätt m.f. Jag får inte heller ihop allt, men vid minsta osäkerhet vid tidiga VUL bör man göra ett VUL till några veckor senare för att verkligen veta om det är m.f. Du kan även ta ett nytt sånt test som visar veckor för om allt står rätt till ska veckan ha ökat till 3+.

Det är f.ö mycket vanligt att bli dåligt bemött vid missfall och misstanke om m.f. Höjden av dåligt bemötande för egen del var när läkaren på gynakuten förnekade att jag ens varit gravid- i vecka 14! 

• Anonym (Hmm...)
    Anonym (Emmis1118) skrev 2021-11-11 19:51:39 följande:
    Visst är det väl märkligt allting , jag fattar ingenting. Allra helst med testet som säger 2-3 veckor när jag tog det vid ägglossning. Gud va skönt det är att någon mer än mig tycker det är riktigt kasst för det kändes verkligen så fruktansvärt dåligt igår. Grät ögonen ur mig när jg gick därifrån.

Men fy stackars dig , jag förstår inte varför dom jobbar med sånt här om dom inte klarar av det allra viktigaste som är bemötandet. Bara det räcker långt liksom.
    Du var ju uppenbarligen redan gravid förra mensen- som ju då inte var mens. Annars får man ju inte plus eller som du gravid 2-3. Men hur det står till nu är ju nåt annat. Även om det nu skulle vara m.f kunde läkaren betett sig annorlunda. Bemötande är ju nästan alltid det viktigaste hos läkare och speciellt vid m.f! Ta ett nytt digitalt om en vecka tycker jag. 
  • Anonym (Hmm...)

Du kan även ta eget hcg via Werlabs. Läkaren var usel på alla sätt, men jag är som sagt inte alls förvånad.

Svar på tråden Missfall?