Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Arrangerad relation

Fast det är ju precis så här man gör när man blir kär i en normal relation. Man lär känna varandra på vuxet sätt och man attraheras av klokhet, empati, vettiga värderingar och att man ser en vettig förälder i sin partner.

Det är liksom detta som är en normal kärleksrelation

• Anonym (Andreas)

Innan du skaffar barn med den här mannen behöver du ju bevisa att du klarar av att stanna i ett stabilt förhållande och inte riskera att bli kär i ett drägg och vara otrogen eller plötsligt lämna killen mitt under graviditeten för att du får ett infall och tycker slusk-Hugo är sexigare än din trista sambo.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälp) skrev 2021-11-10 12:44:34 följande:

Jag vet detta. Kommer inte vara otrogen men jag och X har pratat om detta. Vi går även och pratar med en parterapeut då jag vill att det ska hålla.

Känner mig glad med den här mannen. Han finns alltid där när han har sagt att vi ska ses eller så. Jag vet att jag bara behöver stanna. För jag vet att det kommer finnas andra saker som kommer vara lockande. Men det finns inget att hämta från dom andra männen

Ingen planerar att vara otrogen i förväg, att vara otrogen handlar ju mer om att man blir frestad i stunden och inte kanske klarar av att ta tag i tuffa beslut etc. Att få känslor för någon annan handlar ju ofta om verklighetsflykt när annat i livet är trist och jobbigt på olika sätt. Tycker du att din kille är tråkig i längden så är ju risken stor att du tittar lite extra mycket på dom män du vet att du lockas av och en oskyldig chatt en kväll med en spännande ny vän startar något du inte kan stoppa.. Du vet ju själv vilka kickar dessa män ger dig.
Svar på tråden Arrangerad relation