Inlägg från: Aryzza |Visa alla inlägg
  • Aryzza

Hjälp att tyda journal

Om du har gjort ivf tar du kanske också lutinus? Det är jättevanligt att folk får lite blodblandade flytningar av dem/pinnen man för in tabletterna med. Hoppas det går bra för dig :)

• Aryzza
    Aama79080 skrev 2021-11-10 19:51:08 följande:

Hej! Ja jag tar lutinus men har använt fingrarna att föra upp dom med? Undrar varför man får färgade flytningar av dom.. borde inte läkaren sett vart flytningarna kommer ifrån när han gjorde vul? Han sa att han inte kunde se några flytningar då nämligen men jag ser ju dom i trosskyddet?.

Ja men även med fingrarna är det ju en rätt kantig och skavig tablett liksom så det är jättevanligt att folk får blodblandade flytningar. Tror hälften i min ivf-grupp hade problem med det i början. Det kan ju bli skav där inne eller att ett blodkärl får sig en törn. Man blir mer lättblödande när man är gravid också. Det behöver ju doktorn inte se om det är ett litet skav nånstans bara. Det läker ju så fort i slemhinnor med så det kanske var läkt och sen råkar man rispa nån annanstans. Det behöver inte alls vara något fel i alla fall även om man så klart inte kan veta 100.
Svar på tråden Hjälp att tyda journal