• Anonym (E)

Oplanerat gravid vet inte vem pappan är

Anonym (One night stand) skrev 2021-11-08 08:51:08 följande:

Tack för tipsen.

Men kan man inte strunta i kommunen?

Hur ska man lättast säga det till mamma och pappa?

Ja barnmorskan sa att jag skulle få prata med en kurator.

Hon da också nått om att man kan säga att barnets pappa är okänd.

Vet inte riktigt vad hon menar då det blev så mycket då.

Men

Vad kostar en säng och vagn och vad ska man välja?

Kan man få hjälp någonstans ifrån jag har ju inga pengar

Du funderar alltså på att förneka barnet rätten till sin far....? Jag förstår att du är ung men ta och tänk till lite ffs. Självklart måste du försöka ta reda på kontaktuppgifter till samtliga fyra så de kan testas, det kan man göra redan när du är gravid genom blodprov.

En spjälsäng kostar 649:- hos Ikea, garanterat bland de billigaste, men köp begagnat så kommer du undan ännu billigare. Barnvagn också, de är dyra oavsett, men strunta i märkesvagnarna, de är överprisade så det skriker. Du kan prata med soc om att få hjälp i värsta fall.

Och det första du gör är så klart att berätta för dina föräldrar. De kommer säkert stötta dig osv men du måste också börja planera din framtid, vad du ska göra sen när barnet är stort nog för fsk. Plugga klart om du inte hinner det nu, skaffa dig en bra utbildning sen så du kan få ett jobb och flytta till eget.
  • Anonym (E)
    Anonym (One night stand) skrev 2021-11-08 15:46:40 följande:

Tack för alla råd och tips.

Gällande faderskap så är det nog omöjligt.

Då 2 av killarna har jag ingen kontakt med vet inte vad de heter eller nått då det bara va en one night stand på fyllan.

De kännes dumt att fråga de andra 2.

Men skrev ett sms om att de behöver göra ett test då de eventuellt ska bli pappa sa också att de kan säga ifrån sig vårdnaden.

Men 1 svara.

Skrev :

Va fan jag är bara 17år.

Sen inget mer ???????? gjorde ett försök.

Gällande mamma och pappa har jag bestämt mig efter jag läst vad ni skrivit att de kan vara ett bra stöd så har idag lagat lite extra god mat och tänkte säga det i dag till middagen om jag vågar

Oavsett ålder får man stå för sina misstag. Du får ju ta hela bördan själv annars, och du har till o med försökt skydda dig. Du ska iaf fortfarande uppge de två du vet om när det ska göras faderskapsutredning. Vet du inte ens namnet på de andra två....? Bra iaf att du kontaktade de två du vet, de behöver väl landa lite i tanken så får vi se vad som händer.

Du kommer få enskild vårdnad automatiskt om ni inte kommer överens om annat så det behöver du iaf inte fundera över.
Svar på tråden Oplanerat gravid vet inte vem pappan är