• Sutaren

Barngaranti

Vet du att du inte kan få barn? Har du testat Mikrotese?

Jag har samma symtom som dig, det suger. Hade aldrig kunnat gissa det. Har en lite mindre pung och noll spermier i sädesvätskan samt dyselexi men annars helt normalt utseende och funktion. Jag och min tjej fick också detta tråkiga besked men gick hela vägen i fertilitetsundersökningen och landade i att få göra microtese i princip helt gratis genom vår fantastiska sjukvård och har idag två biologiska barn.

• Sutaren
    fjanten skrev 2021-11-09 08:18:36 följande:

Min mosters man har också diagnosen, och de lyckades också få till två biologiska barn på samma vis. Men det är ju tyvärr inte alltid det går ändå förstås.

Trevligt att du säger det för det är även det jag vill förmedla. När man har diagnosen så är man ju helt körd tyvärr på naturlig väg men att man har relativt höga chanser till biologiska barn genom mikrotese, även om det förstås inte är en garanti. Som jag fick det förklarat för mig är mina spermier extremt få eftersom de celler som är av typen xxy inte producerar spermier men sen finns det också vanliga xy celler och där produceras det helt vanliga spermier. Plockar man ut dom och injicerar i ett ägg är chansen till befruktningsögonblicket hög, tex mkt högre än för de som har fler men slöa spermier. Så jag hoppas att TS har fått denna information från utredningen han har gjort, vet att det kan skilja rätt mkt beroende på vart man befinner sig i landet.
Svar på tråden Barngaranti