Barngaranti
Hej på er, jag (killen) och min sambo är ofrivilligt barnlösa, då jag i december 2020 fick veta att jag hade diagnosen xxy47 klinefelters syndrom. Med massa tester på mig och besök på sjukhus med tester på min sperma osv, visade det sig att jag kan aldrig få min största önskan uppfylld att bli pappa som jag fått fram. Men många diskussioner, gråt, bråk, ledsamhet och orättvisthet. Så har vi bestämt oss jag och min flickvän att vi använder hennes ägg och en sperma donator. Men eftersom vi bor i Västra Götaland så är väntetiden på IVF och donator väldigt lång, 4-6 år. Oh om vi gick via privat klinik så kostar ett försök runt 50 000kr. Men allt eftersom tiden går nu så har vi läst på oss lite, och kommit fram till att vi kommer fortsätta spara pengar, närmare bestämt 120 000 kr. För att åka till St petersburg. (Ryssland) där en klinik kan erbjuda barngaranti. 3st försök och funkar det inte alls så får man pengarna tillbaka.
Nu undrar jag om det finns fler där ute som har gått denna vägen att få bli föräldrar, via Ryssland? Skulle vilja veta lite detaljer, hur bra är det? Mvh barnlängtande mannen.