• fjanten

Barngaranti

Tigerianna1 skrev 2021-11-08 08:06:22 följande:

Tråkigt att höra om er situation men skönt ändå att ni hittat en lösning och du kommer säkert bli en superbra pappa till kommande bebis.

Ingen erfarenhet av Ryssland så inget svar på dina frågor men om ni nu vet orsaken till barnlösheten är väl chanserna för lyckad ivf väldigt goda även här i Sverige?

xxy,47 innebär att mannen har en extra x-kromosom och symtomen är ofta väldigt subtila och ibland nästan omöjliga att upptäcka, exempelvis kanske mannen är lite längre än han genetiskt "borde" ha blivit, testiklarna kan vara något mindre än snittet, som barn kan han ha haft lite senare tal och mannen kan ha fertilitetsproblem av olika grad. Dessa saker är ju sällan man kopplar ihop förrän man VET att man har xxy,47. Är TS helt steril eller stor mängd av spermierna är av dåligt kvalitet, då går det inte med IVF helt enkelt.
  • fjanten
    Tigerianna1 skrev 2021-11-08 08:59:53 följande:

Jag vet vad det innebär och vad det får för följder och det vet TS också, det var inte det som tråden eller mitt svar handlar om. Ivf med donator skrev Ts tydligt och det är det även jag menar.

Då är jag med, och ts tog ju upp donator och den långa kötiden som sågs som ett problem. Kötiden är ju lång vare sig de inseminerar eller använder IVF vid befruktningen med de donerade spermierna, så jag är inte helt med på relevansen av ditt första inlägg.
  • fjanten
    Sutaren skrev 2021-11-08 22:21:49 följande:

Vet du att du inte kan få barn? Har du testat Mikrotese?

Jag har samma symtom som dig, det suger. Hade aldrig kunnat gissa det. Har en lite mindre pung och noll spermier i sädesvätskan samt dyselexi men annars helt normalt utseende och funktion. Jag och min tjej fick också detta tråkiga besked men gick hela vägen i fertilitetsundersökningen och landade i att få göra microtese i princip helt gratis genom vår fantastiska sjukvård och har idag två biologiska barn.

Min mosters man har också diagnosen, och de lyckades också få till två biologiska barn på samma vis. Men det är ju tyvärr inte alltid det går ändå förstås.
Svar på tråden Barngaranti