• Anonym (NPF)

Upprörd, drogtester inom psykiatrin

Det ÄR så i psykiatrin. Det är vanligt. Och inte bara att de drogtestar, utan det händer att man inte får stänga dörren när man tar urinprov för att de vill se att man inte byter ut till någon annans urin. Tyvärr, det händer att folk gör så. Hur ska de veta? Ska de bara testa dem mest sannolika? Även bland dem finns det folk som inte har gjort något fel. 

• Anonym (NPF)
    Drottningen1970 skrev 2021-11-08 12:18:10 följande:
    Det är så på många håll men FÅR faktiskt inte vara så. Människor har inte tillräcklig koll på sina rättigheter och vården är dåliga på att upplysa.

Ja det är faktiskt så att det ska finnas en konkret misstanke för att man ska kunna villkora fortsatt vård och medicinering med UP.
    Jag vet inte vad du menar med UP, men för att få centralstimulerande medicin för ADHD så brukar de vilja göra det. Medicinerna är ju intressanta för missbrukare, så jag kan ju förstå det. 
  • Anonym (NPF)
    Drottningen1970 skrev 2021-11-08 12:18:10 följande:
    Det är så på många håll men FÅR faktiskt inte vara så. Människor har inte tillräcklig koll på sina rättigheter och vården är dåliga på att upplysa.

Ja det är faktiskt så att det ska finnas en konkret misstanke för att man ska kunna villkora fortsatt vård och medicinering med UP.
    Jag vet inte vad du menar med UP, men för att få centralstimulerande medicin för ADHD så brukar de vilja göra det. Medicinerna är ju intressanta för missbrukare, så jag kan ju förstå det. 
Svar på tråden Upprörd, drogtester inom psykiatrin