Inlägg från: värmlandsjänta |Visa alla inlägg
  • värmlandsjänta

BIM December 2021

klasson1999 skrev 2021-12-07 22:32:41 följande:

Ni får mig att lipa.. tack fina fina du/ni.

Det är också skönt att ha en man och mamma som peppar.

Tusen tack :?(

jag fick också konstaterat HPV och cellförändringar för några år sen, det har gått bra för mig (än i alla fall). vet att jag rådfrågade på gyn om det var ok att försöka bli gravid och det var det, jag blev det och födde barn och gjorde undersökning några månader därefter. skulle bli kollad nu igen i september (ca 2 år senare), men inte fått kallelse än så ska nog höra av mig och se vad som sker...

hoppas du har samma tur som jag haft <3

ville mest visa att mina cellförändringar inte varit något hinder för mig så förhoppningsvis blir det inte det för dig heller!
  • värmlandsjänta
    klasson1999 skrev 2021-12-07 23:42:01 följande:

Åh, får höra massa historier från alla som lutar åt det bra .

Så glad att det har gått bra för dig, verkligen <3.

Hade du kvar viruset och cellförändringarna efter andra kollen?

Vi har bestämt oss för att inte skydda oss när vi har sex, men att vi inte ska satsa stenhårt på bebis. ( om jag inte redan är gravid haha)

tack :) ja jag tror jag hade kvar både och vid sista kollen, men det ansågs va ganska milt så därför sa de att vi skulle vänta 2 år till nästa kontroll. innan graviditeten kollades jag var 6e månad eller nåt? minns tyvärr inte hur ofta men var tätare än var 3e år iaf
  • värmlandsjänta
    Sanlin90 skrev 2021-12-08 20:38:04 följande:

Har fått småsköljar av illamående ikväll som kommit o gått, känner inte igen det här hoppas inte magsjuka..

håller tummarna för att det är mer meningsfullt illamåendr än magsjuka <3 :)
  • värmlandsjänta

angående CB digitala ägglossningstest!! hur ofta tror ni att man ska ligga för å maxa? med tanke på spermakvalitet osv...

har fått blinkande glad gubbe två dagar i rad nu å vi hade sex iförrgår. bör man även ha idag eller vänta tills imorrn? misstänker att vi kommer få glad gubbe imorrn eller möjligtvis dagen därpå. har för mig det står i anvisningen till testet att man är som mest fertil på den dagen samt dagen efter, men frågan kvarstår: vilka dagar å hur ofta ska man ligga???

• värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-17 12:38:12 följande:

Hej värmlandsjänta! Såg att du ickså var 30+. Jag är 33 och känner mig stressad över fertiliteten haha. Men jag tänker att jag ligger varannan dag under ÄL-veckan. Siktar på 3 gånger under den veckan. Då spermier kan leva i 5 dygn inuti dig så hade jag legat idag för då blir det varannan dag. Då kan du också safea och ha sex imorgon igen om du får feeling och får glad gubbe? Jag läste någonstans att om mannen har normal spermaproduktion så ska man inte behöva ?spara? på sperman genom färre sex. Däremot om han typ har lågt antal så ska man försöka ha mer sällan. Vet ej om detta stämmer :)

tack för svar :) det blev mys igår och blinkande gubbe idag med, blir nog fast gubbe i morgon. har dock inga fler ÄL-test kvar nu... men jag har relativt regelbunden cykel så ska egentligen inte behöva testa. ligga varannan dag under fertila veckan ska ju räcka, som du säger. men när man fick barn på 2-3 försöket förra gången å det nu gått 5 försök så börjar man fundera lite på hur fertila vi är osv... upplever att mina hormoner varit lite bananas sen ja va gravid 2018, kanske det hänt nåt med fertiliteten samtidigt.

när fick du ditt första barn? gick det snabbt den gången?
  • värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-17 19:13:21 följande:

Ja man är ju sjukt otålig haha! Min senaste lyckade graviditet var 2016 så har ju blivit lite äldre sedan dess. Den tog 7 mån att producera efter en misslyckad graviditet, MA som upptäcktes först i v.13 men dött redan i v.8. Den gick på första försöket.

Och jag har blivit gravid en ytterligare gång trots dagen efter piller också ???? så jag hwr blandad kompott haha.

5 mån är ju ändå inte jättelänge men ja. Är ju jobbigt att vänta

ja det är ju så, men är ändå mindre otålig nu när jag redan har ett barn. då är man ju tacksam för det iallafall. fram tills nu har jag inte tagit så hårt på de negativa grav.testerna för har kunnat se fördelar med att inte va gravid, men det blir mer å mer surt för varje gång tycker ja.

oj, jag är så tacksam att jag aldrig haft något MA eller liknande. inte behövt göra nån abort heller tack o lov.

7 månader har jag hört är typ medelvärdet av hur lång tid det brukar ta å bli gravid, eller nåt sånt.
  • värmlandsjänta
    mmimmi skrev 2021-12-17 18:03:01 följande:

Testlagrets test med dagens morgonrurin, knappt synligt streck.

Kvällens test med clearblue!

Fick första riktiga positiva idag, BIM -2, testade negativt med clearblues och rfsus testa tidigt för 3 dagar sen.

Så glad, det här trodde jag inte! Dock har jag i två dagar haft en väldig värk i korsrygg och mage, varit extremt trött och illamående.

stort grattis :D <3
  • värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-17 20:36:35 följande:

Ja jag håller med. Barn sen innan gör det ändå mer kravlöst tycker jag. Men då han är så stor så vill jag ju att nästa ska komma så snart som möjligt så det inte tickar på med ytterligare ett år i skillnad.

Vad härligt att du sluppit det, det var väldigt jobbigt att gå igenom :/

Ja men så har jag också fattat det. Och att typ 90% av alla är gravida efter 12 mån iallafall. Men man önskar ju man var den där på första försöket-personen hehe. Och fertiliteten sjunker ju rätt fort efter 30/35. Men det kommer när det kommer!

jag känner samma, vill helst inte att det ska bli alltför långt mellan syskonen. men men, det blir som det blir!

förstår det, lider med dig usch å fy :( <3

kommer du vänta till BIM eller ta nåt test innan?
  • värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-17 22:31:19 följande:

När var din första född?

Nej alltså jag vägrar testa innan BIM för då blir man ju bara knäpp haha och bränner pengar. Men har oregelbunden mens så BIM är på måndag men skulle kunna dröja till fredag i värsta fall med. Men har mensen inte kommit på måndag kan jag nog inte hålla mig iallafall.

Jag tror ju att jag är gravid denna gång men vågar inte hoppas så försöker ställa in mig på att bli besviken.

Hur gör du med testandet?

min första är 2,5 och har alltid önskat 3 år mellan barnen, men hellre lite längre mellan än inget syskon alls.

jag orkar aldrig vänta till BIM haha... köpt testa tidigt 2 månader för å "veta" om jag kunnat dricka eller ej. varit möhippa, bröllop osv under hösten.

har ÄL typ idag och idag hade vi även julbord, drack en del men höll igen mer än jag skulle vanligtvis. hade inte tänkte dricka alls denna månaden men blir typ svårt å låta bli när man tänker att det kan bli sista gången på 1+ år.

låter som jag har alkoholproblem nu men det har jag verkligen inte xD vill bara inte begränsa mig alltför mycket å leva trist ända tills det tar sig, särskilt nu "efter" corona när man inte träffat folk på 1 år
  • värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-19 08:43:21 följande:

Haha jag förstår dig precis! Jag resonerar likadant :) försöker begränsa mig till ett eller två glas beroende på var jag är i cykeln åtminstone.

Usch nu gjorde jag misstaget att testa mig idag en dag före BIM (BIM kan också vara tre dagar bort). Vwr såklart supernegativt. Men det var ett vanligt test, inte ett testa tidigt. Finns det fortfarande hopp eller ska jag ge upp denna månad? :/

ge inte upp förrän du vet att det är helt kört <3 å då ger du inte upp heller utan släpper det för denna gång och tar nya tag nästa månad. hejar å hoppas på dig!
  • värmlandsjänta

ÄNTLIGEN, på självaste nyårsafton (och BIM) kom det efterlängtade extra strecket på stickan! använde RFSU testa ofta

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

3/12 Messo (37 år, första försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet) nytt BIM 31/12

6/12 LinneMarie

7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

8/12 ollebollen (tredje försöket, första barnet) PLUSSAT

8/12 jlk 34 år (första försöket, andra barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

PLUSSAT

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

12/12 klasson1999 22år (8e försöket, första barnet)

13/12 marfro 23år (4e försöket, första barnet)

14/12 holy94 25 år (första försöket, andra barnet)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket, första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

17/12 bez (femte försöket, första barnet)

17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet) PLUSSAT

17/12 Mammacitan 27 år (3:e försöket, tredje barnet)

PLUSSAT bim -4 äl+9

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

18/12 Mmimmi 27 år (1:a försöket, andra barnet)

19/12 Emmissss 30 år (andra försöket efter mf, andra barnet)

21/12 Maximen 31 (6:e försöket, första barnet)

22/12 Fyran4 37år (10:e försöket, fjärde barnet)

22/12 Fagelfri 33 år (3:e försöket, andra barnet)

23/12 Spökplumpan 37 år (andra försöket, andra barnet)

24/12 Hedvig123 23år (första försöket (pcos och utebliven ägglossning sen vi började för 9månader sen) första barnet)

24/12 Emma1b 40 år (gissar jag, direkt efter MA, tredje barnet)

25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

25/12 Nathaliextnf 36 år (första försöket efter MA, sjunde barnet) PLUSSAT Bim-6

26/12 Tefat 26 år (femte försöket, första barnet)

26/12 loppan483 (sjunde försöket, första barnet)

26/12 Solis 123 (2 försöket, 3e barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

30/12 MariaNathalie 39 år ( första försöket efter mf, tredje barnet)

31/12 värmlandsjänta 30 år (sjätte försöket, andra barnet) PLUSSAT på BIM

31/12 MY871 34 år (första försöket efter MA, 5e barnet)

• värmlandsjänta
    MariaNathalie skrev 2021-12-31 11:01:34 följande:

Grattis <3

Va roligt

Själv har jag inte Testat på 2 dagar nu? men ff ingen mens. Lixom går runt och lever på ett hopp nu bara! Törs inte testa för då släcks hoppet

Känner bara av lite ömma bröstvårtor, lite yr och börjat få mycket flyttningar. Annars inget. Lite smått mol i ryggslutet

Gott nytt år och grattis igen

Gott nytt år och tack så mycket <3

Hoppas mensen håller sig undan!
  • värmlandsjänta
    nomina skrev 2021-12-31 15:06:55 följande:

Åhh stort GRATTIS! Vilken härlig start på det nya året :)

Tusen tack! :) ja det kunde inte blivit bättre <3
  • värmlandsjänta
    MariaNathalie skrev 2022-01-01 14:15:32 följande:

Fick vakna upp året med mens

Typiskt men skönt att den kom nu och att man kan räkna ner dagarna till ägglossning igen?.

Nytt år och nya tag

helt rätt inställning <3 snart är det din tur!
Svar på tråden BIM December 2021