Inlägg från: mariamariamaria |Visa alla inlägg
  • mariamariamaria

BIM December 2021

Hej tjejer!

Jag vill gärna bli gravid. Har tidigare haft ett MA i 9e veckan men som upptäcktes på KUB i vecka 13 :( det här är vårt första försök sen dess..

Jag ska egentligen få min mens antingen igår eller idag.

Tog ett test idag och så här såg det ut, blir så förvirrad vad tror ni? Jag bifogar flera bilder så att ni ser testet från olika vinklar och i olika ljus. Det är väldigt väldigt svagt rosa andra streck tycker jag, men räcker det verkligen? Det kanske bör vara starkare för ett positivt resultat?

Jag har 0 symptom på graviditet. Förra gången hade jag ömma bröst tex.

• mariamariamaria
    Anile skrev 2021-12-28 13:04:34 följande:
    När har du BIM? RFSU-testen brukar spöka. Jag gillar mest de digitala men de är svindyra ????

Vi får hopppas. Prova igen imorgon.
    BIM var igår eller idag, är osäker.

Jag tog ett digitalt, kunde inte hålla mig och det var positivt! Jag vågar inte ta ut lyckan redan nu utan hoppas att det går bra denna gång... Får hålla ut i några veckor till innan jag vågar känna glädje.

Veckoindikatorn i clearblue testet visade 1-2, känns det inte som för få veckor om jag hade ägglossning ungefär den 13-14-15e dec? Eller kan det stämme? Min senaste mens började den 26e november. 
    Är lite rädd att veckoindikatorn visar för få veckor, då kanske det inte bådar så gott...
  • mariamariamaria
    svansmamman skrev 2021-12-28 14:01:50 följande:
    Såååå kul, jag sa ju det. Grattis!

Jag tycker inte det är för få veckor utan kan ju stämma rätt bra utifrån din ägglossning. Om du vill ?kontrollera? kan du ju ta ett nytt likadant om en vecka och se om det ökat tills dess.
    Tack! Hoppas att det håller i sig, är så himla rädd.
    Undrar när man egentligen kan "pusta ut" lite grann, är det efter 12 veckor enligt ens ägglossning eller 12 veckor så som barnmorskorna räknar (sista mensens första dag)? Enligt sista mensen så är det ju ungefär 4 veckor men enligt ägglossningen är det kanske 2 veckor.

Ja det var ett bra tips, det ska jag göra!! :)
  • mariamariamaria
    svansmamman skrev 2021-12-28 15:03:11 följande:
    Jag förstår dig, det är ren terror att bara vänta och hoppas! Jag är gravid i vecka 17 och har fortfarande knappt pustat ut, trots positiva utfall vid två ultraljud, NIPT och doppler hemma där jag kan lyssna på hjärtljuden. Någonstans har jag kommit till underfund med att oron kommer vara där konstant.

Gravidveckor räknas ju från din sista mens så räkna 12 veckor från din sista mens, det är så barnmorskan kommer räkna. Skönt också för då ?tjänar? du två veckor. :D

Om du vill ventilera är det bara att hojta, jag var själv precis där du är nu och vet att det är jobbigt att pendla mellan glädje och oro.
    Ja visst är det! 
    Ohhh, jag förstår att det är svårt att slappna av. Men det är så synd att man inte kan få njuta under graviditeten också, är så rädd att man "slösar" bort veckorna på oro och sen har man inte hunnit "tagga upp" under tiden. 
    Men det är svårt att styra. Ska googla upp vad en doppler är för nåt, bra grej om man kan känna lite kontroll med hjälp av den!

Är det ditt första barn?

Okej dåså, då kör jag på det! haha, 8 veckor to goo till 12 veckors-strecket iaf.....

Åh tack! Jag är så ärrad av mitt tidigare MA. Vågar knappt yttra orden "gravid/jag är gravid" högt nu... 
Svar på tråden BIM December 2021