svansmamman skrev 2021-12-28 15:03:11 följande:
Jag förstår dig, det är ren terror att bara vänta och hoppas! Jag är gravid i vecka 17 och har fortfarande knappt pustat ut, trots positiva utfall vid två ultraljud, NIPT och doppler hemma där jag kan lyssna på hjärtljuden. Någonstans har jag kommit till underfund med att oron kommer vara där konstant.
Gravidveckor räknas ju från din sista mens så räkna 12 veckor från din sista mens, det är så barnmorskan kommer räkna. Skönt också för då ?tjänar? du två veckor. :D
Om du vill ventilera är det bara att hojta, jag var själv precis där du är nu och vet att det är jobbigt att pendla mellan glädje och oro.
Ja visst är det!
Ohhh, jag förstår att det är svårt att slappna av. Men det är så synd att man inte kan få njuta under graviditeten också, är så rädd att man "slösar" bort veckorna på oro och sen har man inte hunnit "tagga upp" under tiden.
Men det är svårt att styra. Ska googla upp vad en doppler är för nåt, bra grej om man kan känna lite kontroll med hjälp av den!
Är det ditt första barn?
Okej dåså, då kör jag på det! haha, 8 veckor to goo till 12 veckors-strecket iaf.....
Åh tack! Jag är så ärrad av mitt tidigare MA. Vågar knappt yttra orden "gravid/jag är gravid" högt nu...