• Pepsin

BIM December 2021

Hej! Lägger in mig på listan. Enligt min app ska jag ha äl på fredag men jag testade positivt ÄL -test (clearblue digital) idag! :o Kände det på mig i och med äl-sekretet så därför jag testade. Bim borde väl bli 14-15 dagar efter så jag skrev in mig på 7/12. :)

1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet)

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

6/12 LinneMarie

7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket. Första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

17/12 bez (femte försöket, första barnet)

17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

19/12 Emmissss 30 år ( andra försöket efter mf, andra barnet)

23/12 Spökplumpan 37 år (Andra försöket, andra barnet)

25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

• Pepsin

Åh va spännande! Jag hade nidblödning 5 dagar före bim förra gången jag plussade. Pyttelite , brunt blod :)

värmlandsjänta skrev 2021-12-01 16:21:35 följande:

grattis till alla som plussat <3<3

jag tror och hoppas att jag precis upptäckte en nidblödning i trosan!!! dör va fränt om det stämmer. var bara några pyttedroppar å nåt sånt har jag nog aldrig sett förut.

varit lite illamående idag och har lite molvärk. så antingen tog det sig nu eller så kommer mensen ikväll/imorgon, typ 5 dagar för tidigt... hmmm detta är verkligen spännande!!

har nån av er fått en nidblödning nån gång? hur utvecklade det sig? :)

• Pepsin

Jag är helt säker på att jag är gravid! Idag är CD 25 och jag fick en nidblödning precis som förra graviditeten. Kommer ändå avvakta någon dag med graviditetstest då bim är på tisdag. Sååå spännande!!!

• Pepsin

Känns bara onödigt att testa för tidigt för då kaaan det visa negativt fast det kanske inte är det, så blir man besviken osv osv

nomina skrev 2021-12-03 15:37:36 följande:

Ohh att du kan vänta så länge!

Så spännande, och det låter lovande! :))

• Pepsin

Jaa verkligen! Vi får se om det är så eller om det är någon mellanblödning men har aldrig det. Äl var 22/11 enligt clearblue. Så idag äl+11.

Pytte pyttelite brunt. Knappt märkbart. Och bara på toapappret. Kan vara för tidigt att testa för dig, testa om några dagar istället!:)

Solis123 skrev 2021-12-03 20:55:38 följande:

Åh spännande, när hade du ägglossning?

Hur ser din blödning ut? Länge? Mycket?

Jag har haft väldigt lite bruna flytningar nu i dagarna 2, alltså knappt så det kommer nåt i trosorna, bara på toapappret.

Men var säker på att det var mensen som kom... Men det har alltså fortfarande inte kommit igång, hoppas på att detta är en nidis men tog ett gravtest imorse och det var totalt helt blankt.

Solis123 skrev 2021-12-03 20:55:38 följande:

Åh spännande, när hade du ägglossning?

Hur ser din blödning ut? Länge? Mycket?

Jag har haft väldigt lite bruna flytningar nu i dagarna 2, alltså knappt så det kommer nåt i trosorna, bara på toapappret.

Men var säker på att det var mensen som kom... Men det har alltså fortfarande inte kommit igång, hoppas på att detta är en nidis men tog ett gravtest imorse och det var totalt helt blankt.

• Pepsin

Jag hittade faktiskt ett digitalt test! Så jag testade idag och det visade inte gravid (känns helt okej i så fall), men jag blir väldigt förvirrad för samtidigt kommer en ganska stor blödning (typ mens) får se om det fortsätter blöda. Enligt en app jag har är det 6 dagar kvar till bim men eftersom jag fick positivt äl-test 22/11 tänker jag att bim borde vara 6-7/12, dvs ca 2 veckor efter det? Så oavsett är det konstigt med en så stor blödning nu? Men borde ju vara mensen för annars hade väl ett digitalt visat positivt vid det här laget?

• Pepsin
    klasson1999 skrev 2021-12-12 10:57:59 följande:

Bim idag. Ingen mens än, den kommer dock snart , jag känner det så tydligt. Negativt test.

Jag ger upp hoppet. Jag får helt enkelt acceptera att jag inte kommer kunna bli mamma.

Jag trodde detta var försök 8. Men när jag räknar på min mens app ser jag faktiskt att jag går in i försök nummer 10 nu.

Det var det för mig.

Förstår att det känns hopplöst men försök att hålla orken uppe. För oss tog det 14 försök att få till barn 1. Vi blev utredda och det var ?fel? på både mig och maken men trots det blev vi naturligt gravida.
  • Pepsin

Min menscykeln verkar ha blivit helknäpp. Var SÄKER på att äl skulle vara senast idag så har tagit clearblues äl-test i några dagar. Sker knappt någon stegring?! Innebär det att jag inte kommer ha äl denna månad? Det är ett svagt streck utöver kontrollstrecket. Fortsätter väl testa 3 dagar till typ men? så konstigt.

Någon som vet hur de funkar med stegringen? Har alltså samma styrka på sträcket sen flera dagar.

• Pepsin
    Sofian81 skrev 2021-12-25 13:37:51 följande:

Jag vet att resultatet inte är giltigt efter utgången tid, men så här såg testet ut efter nån timme. I den sammanlagda bedömning tycker jag ändå att det är ett bra tecken :)

Åh spännande! Uppdatera gärna sen :)
Svar på tråden BIM December 2021