• Fagelfri

BIM December 2021

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

3/12 Messo (37 år, första försöket, 3:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

6/12 LinneMarie

7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

8/12 ollebollen (tredje försöket, första barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

12/12 klasson1999 22år (8e försöket, första barnet)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket, första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

17/12 bez (femte försöket, första barnet)

17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

19/12 Emmissss 30 år (andra försöket efter mf, andra barnet)

22/12 Fyran4 37år (10:e försöket, fjärde barnet)

22/12 Fagelfri 33 år (3:e försöket, andra barnet)

23/12 Spökplumpan 37 år (andra försöket, andra barnet)

25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

25/12 Nathaliextnf (andra försöket efter MA, sjunde barnet)

26/12 Tefat 26 år (femte försöket, första barnet)

26/12 loppan483 (sjunde försöket, första barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

• Fagelfri

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

3/12 Messo (37 år, första försöket, 3:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

6/12 LinneMarie

7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

8/12 ollebollen (tredje försöket, första barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

12/12 klasson1999 22år (8e försöket, första barnet)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket, första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

17/12 bez (femte försöket, första barnet)

17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

19/12 Emmissss 30 år (andra försöket efter mf, andra barnet)

22/12 Fyran4 37år (10:e försöket, fjärde barnet)

22/12 Fagelfri 33 år (3:e försöket, andra barnet)

23/12 Spökplumpan 37 år (andra försöket, andra barnet)

25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

25/12 Nathaliextnf (andra försöket efter MA, sjunde barnet)

26/12 Tefat 26 år (femte försöket, första barnet)

26/12 loppan483 (sjunde försöket, första barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

• Fagelfri
    Bez skrev 2021-12-14 06:15:08 följande:

Fan nu står man här igen och tror man ser i syne? Tog ett predictor early nu på morgonen äl+10 BIM-2 och såg en svag svag linje mannen kunde oxå se sa han även om supersvag.

Till historien hör att jag fick spök på ett sånt test förra månaden även om de ska va bland de pålitligaste.

Vad tror ni har testen blivit sämre eller finns de en chans? Är de värt att testa med nått annat test i eftermiddag eller är de lika bra att vänta till imorgonbitti igen?

Jag hade väntat tills imorgon med morgon-urin. Så ev nivåer av hormonet hinner stiga ytterligare samt ge bäst chans för utslag.
  • Fagelfri

Alltså suck. Väntan mellan ÄL och BIM är ju evighetslång haha. Så seeegt. Försöker liksom vara i nuet och njuta av de fördelar som finns med att inte va gravid men efter varje inlagd temp på morgonen stirrar man på sin kurva. Någon mer som kör Natural Cycles?

• Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 09:52:13 följande:

Jag använder det, första cykeln nu, skulle ha mens i söndags men ingen än

Oj vad spännande! Har du testat dig än?
  • Fagelfri
    Emma1b skrev 2021-12-15 12:40:27 följande:

Jag har precis börjat med Fertility freind, en gratisapp liknande NC. Tycker det är jättekul att följa tempkurvan, och denna månad (min första) så stämde stickor och tempjättebra, tydlig tempökning 48h efter positivt äl test.

Och jaaa jag vet, dessa dagar mellan äl och bim är ju evighetslånga!! Försöker också koppla bort och leva mitt liv som vanligt, typ, men det är såååå svårt!

Bez, beklagar. Hoppas det är er tur i januari!!

Bez, vad tråkigt. Njut av något gott och icke gravid-vänligt som du kommer sakna den och så får ni ta nya tag snart <3.

Emma1b ah vad roligt! Jag är inne på tredje försöket, lika länge med NC. Verkar funka rätt bra. Men man blir lite knäpp av att försöka tolka graferna haha. Just det, det där med ÄL är det så att höjningen egentligen först är märkbar EFTER ägglossningen? Har inte riktigt kopplat om förhöjningen sker samma dag eller först senare?

När är BIM för dig? Min är måndag enl app men jag har oregelbunden så tror själv på onsdag. Längtar tills man vet
  • Fagelfri
    Mammacitan skrev 2021-12-15 12:56:51 följande:

[quote=81541068][quote-nick]Emma1b skrev 2021-12-15 12:40:27 följande:[/quote-nick]

Jag har precis börjat med Fertility freind, en gratisapp liknande NC. Tycker det är jättekul att följa tempkurvan, och denna månad (min första) så stämde stickor och tempjättebra, tydlig tempökning 48h efter positivt äl test.

Och jaaa jag vet, dessa dagar mellan äl och bim är ju evighetslånga!! Försöker också koppla bort och leva mitt liv som vanligt, typ, men det är såååå svårt!

Jag kör också på FF, är inne på min tredje månad nu och i måndags plussade jag. Tycker också om att kunna följa tempkurvan. Den visar tydligt på graviditet nu.

//

Kul att se någon annans kurva! Är det röda strecket på lodrätt där din ÄL var eller? Jag som inte kan läsa den appen riktigt :)
  • Fagelfri
    lalalovee skrev 2021-12-15 21:27:40 följande:

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Tog ut pstav för 4 veckor sen och inte fått mens (fått direkt vid 2 andra uttag).

Ser ni något?

Jag ser inget streck alls på bilden :/
  • Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 17:19:40 följande:

Ja det va blankt pratade med nc idag och dom trodde jag borde utesluta någon dag så ist för äl+15 blev det nu äl+10

Ah okej men vad var det du skulle utesluta? Några temp-mätningar eller?

Jag har också laborerat lite med när jag låter dem ha med min temp i beräkning och inte. Upplever att när min son är här (varannan vecka) får jag mkt konstigare mätningar då han småväcker mig mycket jämfört med veckan då jag får sova ostört och mäter mer konsekvent med klockslag osv. Samt varit sjuk mkt. Så varit lite klurigt
  • Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 17:19:40 följande:

Ja det va blankt pratade med nc idag och dom trodde jag borde utesluta någon dag så ist för äl+15 blev det nu äl+10

Ah okej men vad var det du skulle utesluta? Några temp-mätningar eller?

Jag har också laborerat lite med när jag låter dem ha med min temp i beräkning och inte. Upplever att när min son är här (varannan vecka) får jag mkt konstigare mätningar då han småväcker mig mycket jämfört med veckan då jag får sova ostört och mäter mer konsekvent med klockslag osv. Samt varit sjuk mkt. Så varit lite klurigt
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-16 18:53:43 följande:

angående CB digitala ägglossningstest!! hur ofta tror ni att man ska ligga för å maxa? med tanke på spermakvalitet osv...

har fått blinkande glad gubbe två dagar i rad nu å vi hade sex iförrgår. bör man även ha idag eller vänta tills imorrn? misstänker att vi kommer få glad gubbe imorrn eller möjligtvis dagen därpå. har för mig det står i anvisningen till testet att man är som mest fertil på den dagen samt dagen efter, men frågan kvarstår: vilka dagar å hur ofta ska man ligga???

Hej värmlandsjänta! Såg att du ickså var 30+. Jag är 33 och känner mig stressad över fertiliteten haha. Men jag tänker att jag ligger varannan dag under ÄL-veckan. Siktar på 3 gånger under den veckan. Då spermier kan leva i 5 dygn inuti dig så hade jag legat idag för då blir det varannan dag. Då kan du också safea och ha sex imorgon igen om du får feeling och får glad gubbe? Jag läste någonstans att om mannen har normal spermaproduktion så ska man inte behöva ?spara? på sperman genom färre sex. Däremot om han typ har lågt antal så ska man försöka ha mer sällan. Vet ej om detta stämmer :)
  • Fagelfri
    Nathaliextnf skrev 2021-12-17 08:22:05 följande:

Tog ett predictor early igår Bim-6 och jag såg ett tunt tunt streck inte lätt att få på bild. Tog ett nytt idag Bim -5 och det är lite starkare! Började testa tidigare då jag fick äl tidigare och jag ska ut och fira pappa som fyller 60 år imorgon( bubbel står på menyn) ;) Ser ni på bilderna? Och har ni upplevd att dessa ger dom spökstreck?

//

Nånting ser man ju absolut, hoppas det blir starkare! Nu önskar jag att jag också hade såna tidiga tester ????
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-17 17:37:51 följande:

tack för svar :) det blev mys igår och blinkande gubbe idag med, blir nog fast gubbe i morgon. har dock inga fler ÄL-test kvar nu... men jag har relativt regelbunden cykel så ska egentligen inte behöva testa. ligga varannan dag under fertila veckan ska ju räcka, som du säger. men när man fick barn på 2-3 försöket förra gången å det nu gått 5 försök så börjar man fundera lite på hur fertila vi är osv... upplever att mina hormoner varit lite bananas sen ja va gravid 2018, kanske det hänt nåt med fertiliteten samtidigt.

när fick du ditt första barn? gick det snabbt den gången?

Ja man är ju sjukt otålig haha! Min senaste lyckade graviditet var 2016 så har ju blivit lite äldre sedan dess. Den tog 7 mån att producera efter en misslyckad graviditet, MA som upptäcktes först i v.13 men dött redan i v.8. Den gick på första försöket.

Och jag har blivit gravid en ytterligare gång trots dagen efter piller också ???? så jag hwr blandad kompott haha.

5 mån är ju ändå inte jättelänge men ja. Är ju jobbigt att vänta
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-17 19:23:30 följande:

ja det är ju så, men är ändå mindre otålig nu när jag redan har ett barn. då är man ju tacksam för det iallafall. fram tills nu har jag inte tagit så hårt på de negativa grav.testerna för har kunnat se fördelar med att inte va gravid, men det blir mer å mer surt för varje gång tycker ja.

oj, jag är så tacksam att jag aldrig haft något MA eller liknande. inte behövt göra nån abort heller tack o lov.

7 månader har jag hört är typ medelvärdet av hur lång tid det brukar ta å bli gravid, eller nåt sånt.

Ja jag håller med. Barn sen innan gör det ändå mer kravlöst tycker jag. Men då han är så stor så vill jag ju att nästa ska komma så snart som möjligt så det inte tickar på med ytterligare ett år i skillnad.

Vad härligt att du sluppit det, det var väldigt jobbigt att gå igenom :/

Ja men så har jag också fattat det. Och att typ 90% av alla är gravida efter 12 mån iallafall. Men man önskar ju man var den där på första försöket-personen hehe. Och fertiliteten sjunker ju rätt fort efter 30/35. Men det kommer när det kommer!
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-17 22:27:16 följande:

jag känner samma, vill helst inte att det ska bli alltför långt mellan syskonen. men men, det blir som det blir!

förstår det, lider med dig usch å fy :( <3

kommer du vänta till BIM eller ta nåt test innan?

När var din första född?

Nej alltså jag vägrar testa innan BIM för då blir man ju bara knäpp haha och bränner pengar. Men har oregelbunden mens så BIM är på måndag men skulle kunna dröja till fredag i värsta fall med. Men har mensen inte kommit på måndag kan jag nog inte hålla mig iallafall.

Jag tror ju att jag är gravid denna gång men vågar inte hoppas så försöker ställa in mig på att bli besviken.

Hur gör du med testandet?
  • Fagelfri

Oh nu behöver jag lite pepp eller tröst. Har av nån anledning verkligen trott det tagit sig denna månad. Inte så mkt pga symtom men en känsla ni vet. Nu ser jag tempen redan dala. BIM måndag-onsdag, i vanliga fall dalar den under det där gråa strecket samma dag som mensen kommer. Kan det fortfarande vända och bli positivt eller ska jag utgå från kört?

• Fagelfri
    Flip12 skrev 2021-12-18 06:48:50 följande:

Hur gör ni med alkohol? 7 dagar till bim. Tog ett tidigt test imorse som var negativt. Ska ut på julbord ikväll?.

7 dagar innan BIM hade jag absolut kunna tänka mig ett glas. Men inte mer då rekommendationerna nu ändå är att man ska avstå alkohol redan då man försöker bli gravid. Ha så kul ikväll
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-19 02:33:02 följande:

min första är 2,5 och har alltid önskat 3 år mellan barnen, men hellre lite längre mellan än inget syskon alls.

jag orkar aldrig vänta till BIM haha... köpt testa tidigt 2 månader för å "veta" om jag kunnat dricka eller ej. varit möhippa, bröllop osv under hösten.

har ÄL typ idag och idag hade vi även julbord, drack en del men höll igen mer än jag skulle vanligtvis. hade inte tänkte dricka alls denna månaden men blir typ svårt å låta bli när man tänker att det kan bli sista gången på 1+ år.

låter som jag har alkoholproblem nu men det har jag verkligen inte xD vill bara inte begränsa mig alltför mycket å leva trist ända tills det tar sig, särskilt nu "efter" corona när man inte träffat folk på 1 år

Haha jag förstår dig precis! Jag resonerar likadant :) försöker begränsa mig till ett eller två glas beroende på var jag är i cykeln åtminstone.

Usch nu gjorde jag misstaget att testa mig idag en dag före BIM (BIM kan också vara tre dagar bort). Vwr såklart supernegativt. Men det var ett vanligt test, inte ett testa tidigt. Finns det fortfarande hopp eller ska jag ge upp denna månad? :/
  • Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-19 13:43:16 följande:

Jag har ond mensvärk idag och tempen dippade

Ajdå! När är BIM? Hur länge innan mens brukar din dippa? Min oftast samma dag, kanske dagen innan.

Jag har BIM imorgon, 13 dagar efter ÄL. men brukar få spotting 4 dagar innan och har precis börjat få lite idag. Tog negativt grav-test idag, inte testa tidigt utan vanligt, som såklart är negativt :( vet inte vad jag ska tro. Men har å andra sidan oregelbunden mens så vore inte konstigt om mensen kommer längre fram men då låter det som många dagar från ÄL till mens det ska vara mer än 14 dagar liksom? så segt detta!
  • Fagelfri

Hej alla kämpar! BIM igår men ingen mens. Men Nu har min temp droppat och haft typiska kommande mens-besvär i två dagar. Tog early idag som inte visade någonting så mensen är nog bara sen denna månad. Jag har läst att lutealfasen ska vara konstant hos de flesta kvinnor men min verkar vara olika antal dagar varje gång :/ någon som har samma?

Jag har iallafall gett upp denna månad men som fina Värmlandsjänta sa så ger jag inte upp utan tar nya tag i januari. Snart är det ju liggdags igen hehe. Lycka till alla!

Svar på tråden BIM December 2021