• LJM91

BIM December 2021

Hoppar in här från novembertråden då mensen kom idag. Håller tummarna för oss alla!

1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet)

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket. Första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

23/12 Spökplumpan, 37 år (Andra försöket, andra barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

• LJM91
    Sanlin90 skrev 2021-12-02 17:36:50 följande:

//

Jag vet inte vilken äl som stämmer... jag hade glömt logga anorlunda aömn två dagar...

Det är nog väldigt svårt att avgöra, beroende på hur mycket din annorlunda sömn har påverkat temperaturen.. men måste säga att jag blev glad över att se någon annan som också har lång menscykel, min förra var 50 dagar och det är inget ovanligt för mig. Är så avundsjuk på alla som har en standard-cykel på typ 28 dagar, rena drömmen för mig :P har du alltid lång cykel eller varierar den?
  • LJM91
    Sanlin90 skrev 2021-12-02 19:56:11 följande:

Innan barn hade jag ca 35 dagar nu har jag bara haft mens 2 ggr sen hon kom och jag slutade med piller i april, första 23dje juli och andra 23 oktober, jag har beställt hem jätte nattljus olja jag ska prova nu.

Aha men då hoppas jag för din skull att cykeln blir kortare och att du plussar snart :)
  • LJM91
    Sanlin90 skrev 2021-12-18 10:27:40 följande:

Såhär blir det om jag utesluter vissa temperaturer som nc sa åt mig, första bilden är som det va från början

Jag tycker inte det ser ut som att du har haft någon ägglossning tyvärr. Tempar du ungefär samma tid varje dag och sover regelbundet?
  • LJM91
    Fagelfri skrev 2021-12-21 08:40:22 följande:

Hej alla kämpar! BIM igår men ingen mens. Men Nu har min temp droppat och haft typiska kommande mens-besvär i två dagar. Tog early idag som inte visade någonting så mensen är nog bara sen denna månad. Jag har läst att lutealfasen ska vara konstant hos de flesta kvinnor men min verkar vara olika antal dagar varje gång :/ någon som har samma?

Jag har iallafall gett upp denna månad men som fina Värmlandsjänta sa så ger jag inte upp utan tar nya tag i januari. Snart är det ju liggdags igen hehe. Lycka till alla!

Lutealfasen varierar inte med mer än någon enstaka dag, är du helt säker på när din ägglossning skedde? Oftast är det fasen mellan mens och ägglossning som varierar :)
  • LJM91
    Fagelfri skrev 2021-12-21 23:02:02 följande:

Det är så jag också förstått det. Nej jag är inte hundra då jag inte tagit ÄL-tester men utgår från Natural Cycles temp-mätning :)

Temphöjningen ska ju vara en stark indikation på att ägglossningen har skett, så jag tror du kan lita på att ägglossningen verkligen skedde när NC sätter ut den :) håller tummarna för att mensen fortsätter hålla sig undan och att du plussar!
  • LJM91

Min ägglossning skedde senare än beräknat så BIM hamnar i januari istället, önskar er alla lycka till <3

• LJM91
    Sofian81 skrev 2021-12-26 09:26:58 följande:

Vaknade tidigt imorse av extrem mensvärk och alla symptom var som bortblåsta, när jag gick upp nån timme senare kom mensen. Testade ändå och fick världens svagaste streck, tidigt missfall förmodligen. Tråkigt, men bara att samla ihop sig och försöka nästa månad igen. Lycka till ni som är kvar!

Vad tråkigt att höra, beklagar :( jag fick också svaga streck förr-förra cykeln och sen mens, ringde en barnmorska som sa att det förmodligen var ett tidigt misfall. Håller tummarna för att du plussar snabbt igen! <3
  • LJM91
    Sofian81 skrev 2021-12-26 16:01:28 följande:

Tack så mycket! blev lite sänkt av det, hade verkligen börjat hoppas. Hoppas på bättre lycka för oss båda i januari!

Ja man blir ju hoppfull direkt bara man ser tillstymmelsen av ett streck :P
Svar på tråden BIM December 2021